نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 13:15

۲۵ طلبه فعالیت فرهنگی - تبلیغی خود را در «درح» آغاز کردند

بیرجند-جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: ۲۵ نفر از طلاب و روحانیون فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود را در مناطق محروم و روستاهای بخش درح، آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح شنبه در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی اظهار کرد: در چهارمین سال متمادی در ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، کاروان نوکری به همت حدود ۲۵ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی استان خراسان جنوبی با همراهی مؤسسه فرهنگی _ جهادی عباد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود را در مناطق محروم و روستاهای بخش درح، آغاز کرد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی افزود: طبق سنوات گذشته این حرکت با سه هدف مهم شروع به کار کرده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: اقامه عزا و انتشار معارف دین در میان مردم خصوصاً نوجوان و جوانان روستا با استفاده از توان و ظرفیت طلاب نخبه و متخصص در امر تبلیغ و تربیت کودک، حضور و تقویت طلاب و روحانیون بومی و مستقر در روستاها و استقرار روحانی و مبلغ در روستاهایی که فاقد روحانی در دهه محرم بوده‌اند از جمله اهداف کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی بوده است.

هنری عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی روزانه، حدود ۴۰ روستا از برنامه‌های مختلف این کاروان تا بعد از عاشورا بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: امیدواریم مردم عزیز این روستاها از خدمات این کاروان استفاده ببرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415403

مهمترین اخبار ایران و جهان: