نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:26

۱.۳۷ تن مواد مخدر در استان سمنان کشف شد

سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است، گفت: ۸۱۲ طرح مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی ستاد فرماندهی فراجای استان سمنان ضمن بیان اینکه طی ماه اخیر ۳۷ شهید از سوی فراجا تقدیم انقلاب اسلامی شده است، تاکید کرد: نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت شهید می‌دهد و این علاوه بر جانبازان و مجروحان و … است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان نیز با تلاش شبانه روزی همکاران مان در فراجا تلاش داریم تا امنیت پایداری را تأمین کنیم، افزود: تلاش داریم با اجرای طرح‌هایی مانند امنیت محله محور، فتح، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، برخورد با اراذل و.. امنیت را برای مردم به وجود بیاوریم.

جایی برای اراذل اوباش نیست

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در این استان جایی برای عرض اندام اراذل اوباش و کسانی که بخواهد امنیت مردم سمنان را بر هم بزند نداریم، گفت: برابر قانون با تمام کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را بر هم بزنند برخورد خواهیم کرد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه در سال جاری در وقوع سرقت شاهد روند کاهشی در استان بودیم، بیان کرد: در زمینه کشفیات سرقت‌ها شاهد ۹ درصد افزایش نسبت به چهار ماهه سال ۱۴۰۱ بودیم و این نشان از تلاش همکاران ما در نیروی انتظامی دارد.

وی با بیان اینکه در مقوله تصادفات فوتی در استان سمنان طی چهار و نیم ماه اول سال جاری شاهد کاهش ۱۲ درصدی شاخص‌ها بوده ایم، افزود: این کاهش علیرغم افزایش تردد خودروها به خصوص در محورهای مواصلاتی استان رقم خورده است.

کشف سلاح گرم

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در بحث برخورد با فروشندگان مواد مخدر طی چهار ماه اول سال جاری توفیقات خوبی داشتیم و شاهد کشف یک هزار و ۳۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سراسر استان بودیم، گفت: برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر یکی از مهمترین برنامه‌های کاری فراجا در استان است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه طرح‌های خوبی نیز از سوی فراجای استان سمنان برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در محورهای کویری استان اجرایی می‌شود که توفیقات خوبی هم در این زمینه کسب شده است، افزود: ۸۱۲ مورد طرح مقابله با مواد مخدر در سال جاری در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ قبضه سلاح جنگی و گرم طی سال جاری در استان سمنان کشف شده است، تاکید داشت: در این شاخص نسبت به چهار ماه اول سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۶ درصد رشد را شاهد هستیم از سوی دیگر در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت نیز اقدامات ویژه ای در استان صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428503

مهمترین اخبار ایران و جهان: