نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:35

فارس من| حمل سلاح در مراسم‌های عروسی و عزا را ممنوع کنید

مخاطبان با ایجاد یک کمپین در سامانه فارس من خواستار برخورد جدی با حاملان سلاح در مراسم‌های عزا و عروسی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مخاطبان با ثبت سوژه «برخورد قاطع با حاملین سلاح در مراسمات عزا و عروسی» در سامانه فارس من خواستار برخورد جدی با این رسم غلط شدند، این سوژه تا کنون ۲۰۶ امضا گرفته است.

در شرح این مطالبه آمده است،

«بسم الله الرحمن الرحیم
فرمانده محترم سپاه پاسداران، فرمانده محترم نیروی انتظامی و ریاست محترم قوه قضائیه استان چهارمحال و بختیاری
تیراندازی در مراسمات با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده است نه تنها از یک رسم و حتی سرگرمی فاصله گرفته بلکه امنیت روانی مردم را هدف گرفته است.
رسم و سنتی که در سال‌های اخیر در نقاط مختلف جغرافیایی سرزمین‌های بختیاری به یک معضل تبدیل شده، استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسمات شادی و عزاداری است که منجر به بروز اتفاقات تلخی در این مراسمات شده است.
تیراندازی در مراسمات شادی و عزا رسم غلط و خطرناکی است که مشکلات فراوان روحی و روانی و مالی فراوانی برای جامعه و منطقه ما داشته است. چرا که سلاح در بختیاری برای دفاع و حفظ جان انسان‌ها بوده است نه گرفتن جان انسان‌های بی‌گناه که از سر سهل‌انگاری و غفلت رخ می‌دهد.
فرهنگ و رسم غلط تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا یک رسم و فرهنگ نادرست است که نباید به نسل‌های بعدی منتقل شود.
درخواست ما امضاکنندگان این کارزار از مقامات سپاه، انتظامی و قضایی این است که با پدیده حمل سلاح و تیراندازی در جشن‌ها و مراسم عزاداری که در برخی نقاط استان به‌صورت رسمی چندین‌ساله و نمادین وجود داشته است، برخورد کنند و از آن جلوگیری به‌عمل آورند.
این دسته از رسوم می‌تواند خطرآفرین باشد و رعب و وحشت در بین حاضران مراسم به وجود آورد. رسومی که اکنون وجود آن نه‌تنها ضروری نیست، که ممکن است باعث ضرر هم بشود. از مقامات مربوط درخواست داریم با وضع مقرراتی مانع این اتفاق شوند.»

پیش از این نیز پویش «نه به تفنگ» در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشاعه خشونت و با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به خطرات و آثار جبران‌ناپذیر این رسم در شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا راه‌اندازی شده بود.(اینجا بخوانید)

خبرنگار فارس این موضوع را از نهادهای ذی‌ربط پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427347

مهمترین اخبار ایران و جهان: