نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:18

بازگشت پیغمبرکوه به دامان آبیک برای ادامه طبیعی حیات منطقه ضروری است

امام جمعه شهرستان آبیک گفت: پیغمبر کوه باید به دامان آبیک بازگردد چرا که جلوی بادهای نمکی دشت الله آباد را گرفته و اگر این منطقه تخریب شود با وزش بادهای نمکی، امکان طبیعی حیات در این شهر از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی در جمع خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان آبیک، اظهار کرد: طرح بازگشت هیئت های مذهبی به خانه اصلی شان یعنی مساجد در شهرستان در حال اجراست و در دهه اول محرم امسال هیئت های مذهبی شهرستان آبیک به مساجدی همچون ولی عصز (عج)، جامع امام جعفر صادق علیه السلام، امام زمان (عج) و شهید کاظمی بازگشتند و عزاداری باشکوه و باعظمتی برگزار شد.

وی افزود: در عرصه برگزاری مراسمات مذهبی به فضل پروردگار در چند سال گذشته رشد خیلی خوبی داشتیم که جشن غدیر آبیک بسیار متفاوت از گذشته شده، پیاده روی جاماندگان اربعین در اوج رونق و استقبال قرار گرفته و امیدواریم مراسمات ایام فاطمیه هم در سال جاری با یک برنامه ریزی قوی به صورت ویژه برگزار گردد.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به آغاز به کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان آبیک، گفت: با برگزاری همایشی با حضور مسوولان قضایی، انتظامی، امنیتی و اجرایی شهرستان آبیک و آمران به معروف و ناهیان از منکر گزاره ها و ظرفیت‌های قانونی، انتظامی و امنیتی برای آنان تشریح می شود و مهارت لازم از طریق اساتید به آنان آموزش داده می شود و شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شکل می گیرد. 

حجت الاسلام حسینی‌میرامینی ادامه داد: بعد از مهارت آموزی، گروههای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل و اجرای امر به معروف و نهی از منکر وارد فاز میدانی می شود. 

وی بر پیگیری مجدانه وضعیت تالاب و دشت الله آباد و ریزگردها، تصفیه خانه فاضلاب آبیک، پل روگذر راه آهن آبیک_قشلاق، انتقال آب از تصفیه خانه صنعتی البرز و نیز هرز آبه های زمستانه رها شده الوند به دشت و دیگر مسائل شهرستان از سوی خبرنگاران و فعالان مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: پیغمبر کوه باید به دامان آبیک بازگردد و جاذبه های گردشگری، زیستی،  باستانی و مطالعات زمین شناسی آن به مردم معرفی شود.این پیغمبر کوه است که جلوی بادهای نمکی دشت الله آباد را گرفته  و اگر این منطقه تخریب شود با وزش بادهای نمکی امکان طبیعی حیات در این شهر از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد: از خبرنگاران شهرستان آبیک درخواست می شود شجاعانه، محکم، متقن، محترمانه، موقر،  مودبانه مشکلات و مسائل مختلف شهرستان را پیگیری و مطالبه کنند و از حق شهرستان دفاع کنند و اجازه ندهند حق مردم و شهرستان تضییع شود.

حجت الاسلام حسینی میرامینی افزود: پیگیری و انتشار مشکلات شهرستان در قالب خبر مکتوب، فیلم و عکس از سوی خبرنگاران و فعالان مجازی اثرگذار است و باید مستمر پیگیری شود تا به نتیجه برسد و نباید حق مردم بر زمین بماند. 

وی پاسخگویی مسوولان به خبرنگاران را ضروری و احترام به خبرنگاران را احترام به مردم و افکار عمومی ذکر کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445103

مهمترین اخبار ایران و جهان: