نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 23:33

پلیس ترکیه ۱۷ مظنون به‌عضویت در داعش را بازداشت کرد

پلیس ترکیه برای بازداشت مظنونان به‌عضویت در گروهک تروریستی داعش به ۴ منطقه در استانبول یورش برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع امنیتی امروز جمعه اعلام کردند که پلیس استانبول ۱۷ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در این خصوص گفتند: مظنونان که گمان می‌ رود به عنوان بخشی از گروهک تروریستی فعالیت کرده و به مناطق درگیری در سوریه و عراق هم رفت و آمد داشتند، در عملیاتی که در ۴ منطقه این کلانشهر ترکیه انجام شد، بازداشت شدند.

پلیس ترکیه همچنین اعلام کرد که در مخفیگاه تروریست‌ ها چند دستگاه تلفن همراه و وسایل دیجیتال تروریست‌ های داعش و اسناد سازمانی این گروهک هم کشف و ضبط شده است.

خرداد ماه سال جاری نیز تیم های امنیتی ترکیه در استانبول «جلال اسماعیل احمد احمد» که به «قاضی منطقه نینوا» (موصل) شهرت داشت را بازداشت کردند.

تیم های امنیتی ترکیه در چارچوب تحقیقات اداره دادستانی شهر استانبول، ۷ مظنون دیگر نیز که گمان می رفت با گروهک تروریستی داعش مرتبط هستند را بازداشت کردند.

بازداشت شدگان پس از طی مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

پس از بازجویی از مظنونان در دادستانی، این افراد به دادگاه کیفری تحویل داده شده و در نهایت دستور بازداشت ۴ نفر از جمله قاضی داعش به نام «جلال اسماعیل احمد احمد» نیز صادر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425991

مهمترین اخبار ایران و جهان: