نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:35

امام جمعه اهواز: حمل‌ونقل از مشکلات جدی در اربعین سال گذشته بود

امام جمعه اهواز گفت: حمل و نقل از مشکلات جدی زائران حسینی در اربعین سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه باید برای برگزاری اربعین حسینی آماده باشیم، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد خدماتی که در عراق به زائران حسینی ارائه می‌شود مردمی است اما در ایران برخی دستگاه‌های دولتی این خدمات رسانی را تصدی‌گری می‌کنند که این امر پسندیده نیست.

وی یکی از مشکلات سال گذشته زائران حسینی در ایران و عراق را موضوع حمل و نقل دانست و ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش حضور زائران در این مراسم مواجه باشیم به همین دلیل باید وضعیت حمل و نقل مناسب باشد.

 حجت الاسلام موسوی‌فرد افزود: دولتمردان فقط زیرساخت‌ها را برای برگزاری این مراسم فراهم کنند، مردم هم می‌توانند برای ادای نذر خود به موکب داران کمک کنند.

وی گفت: هزاران نفر از کشورهای مختلف در این مراسم با شکوه حضور دارند و باید بهترین خدمات رسانی به زائران حسینی در استان انجام شود چرا که دشمن بزرگترین جنگ روانی خود را بر علیه اهل بیت و ایران اسلامی رقم زده تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اختلال ایجاد کند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد همچنین با اشاره به مشکل تامین آب در غرب اهواز و استان افزود: مشکل کمبود آب در مناطق غرب اهواز و خوزستان وجود دارد و مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: در عین حال از کشاورزان نیز در تامین محصول کشاورزی مورد نیاز برای مردم با قیمت مناسب انتظار همکاری داریم.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به اهمیت انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و توجه مدیران به وظایف خود در این خصوص اظهارکرد: رعایت حجاب باعث ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، استحکام خانواده و جلوگیری از نگاه ابزاری به زن می‌شود و ما نباید نسبت به بی‌حجابی بی تفاوت باشیم

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425647

مهمترین اخبار ایران و جهان: