نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:18

پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا اوایل هفته پیش رو با شدت و ضعف بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با گردوخاک در برخی نواحی خراسان رضوی پیش بینی شده است.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اوایل هفته پیش رو با شدت و ضعف بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با گردوخاک بویژه در نواحی شرقی و جنوبی استان (مناطق جنوب شرق استان احتمال توفان و خسارت) همراه با افزایش غلظت گردوغبار معلق در هوا و کاهش کیفیت هوا و میدان دید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: ضمن اینکه تا روزهای پایانی هفته بر میزان ابرناکی در نیمه شمالی استان افزوده شده که در برخی نواحی شمال و شمال غرب رگبار پراکنده باران و رعدوبرق رخ خواهد داد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف بتدریج افزایش ابر با افزایش سرعت وزش باد و غبار آلودبعد از ظهر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی کرد.

اثمری بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مقدس مشهد بین ۲۲ و ۳۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از سرخس ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406103

مهمترین اخبار ایران و جهان: