نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 14:59

نمایش 3 فیلم سینمایی با کیفیت 4k در ایام تاسوعا و عاشورا

3 فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «روز واقعه» در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با کیفیت 4K از شبکه فراتر پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، همزمان با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، قرار است 3 فیلم سینمایی با کیفیت 4k از قاب شبکه فراتر روی آنتن برود. «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و «روز واقعه» 3 اثری هستند که مرتبط با حال و هوای ایام محرم از تلویزیون نمایش داده خواهد شد.

تنگه ابوقریب

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که بر اساس یک رویداد واقعی ساخته شده قرار است چهارشنبه شب در ساعت ۲۲ پخش شود.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «بهرام توکلی» و تهیه‌کنندگی «سعید ملکان» در سال ۱۳۹۷ توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است و روایت آخرین روزهای جنگ تحمیلی است؛ زمانی که گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله همچنان در برابر لشکرکشی رژیم بعث ایستادگی کرده و مانند یک سد محکم با تمام قوا از تنگه دفاع می‌کنند.

این فیلم در سی‌وششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، برنده ۶ سیمرغ بلورین با عنوان بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد، چهره پردازی، جلوه‌های ویژه میدانی و از نگاه تماشاگران شده است.

به وقت شام

فیلم سینمایی «به وقت شام» به نویسندگی و کارگردانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» و تهیه‌کنندگی «محمد خزاعی» با بازی بازیگران «بابک حمیدیان» و «هادی حجازی‌فر» یک فیلم جنگی دلهره‌آور است که توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و قرار است پنجشنبه ساعت ۲۲ از شبکه فراتر پخش شود.

«به وقت شام» که در یک درام دلهره‌آور، ظلم و ستم داعش را به تصویر می‌کشد، برنده ۳ سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بهترین کارگردانی، موسیقی متن و صداگذاری شده است.

روز واقعه

فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی «شهرام اسدی» و بازی «علیرضا شجاع‌نوری»، «عزت‌الله انتظامی»، «جمشید مشایخی»، «مهدی فتحی»، «ژاله علو» و «محمدعلی کشاورز»،... یک درام تاریخی محصول سال ۱۳۷۳ است که بر اساس فیلمنامه‌ای به همین نام از «بهرام بیضایی» ساخته شده است. این فیلم قرار است در روز جمعه ساعت ۱۴ از شبکه فراتر پخش شود.

«روز واقعه» ماجرای لبیک یک جوان مسیحی است که به تازگی به دین مقدس اسلام گرویده، به ندایی از درونش که او را به یاری می‌طلبد.

این فیلم در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ۵ سیمرغ بلورین به عنوان بهترین فیلم اول و دوم، بهترین موسیقی متن، چهره پردازی و صحنه آرایی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405803

مهمترین اخبار ایران و جهان: