نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:37

فارس من| زیان مشتریان «کرمان‌ دیزل» بابت بدقولی شرکت در ‌تحویل خودرو‌

مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی عنوان کرده‌اند که شرکت کرمان دیزل با وجود اینکه براساس قرارداد باید خودروهای سنگین خود را 180 روزه به مشتریان تحویل دهد، اما در تحویل خودروها بدقولی کرده و این موجب زیان خریداران شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی با عنوان «درخواست پیگیری تحویل خودروهای کرمان دیزل» عنوان کرده‌اند که شرکت کرمان دیزل از طریق نمایندگی‌های کرمان دیزل در سراسر کشور اقدام به پیش‌فروش تعداد زیادی کشنده و کامیون کرده است در حالی که پلیس راهور اجازه شماره‌گذاری به خودروهای تولیدی شرکت مذکور را نمی‌دهد، این در حالی است که خریداران هر ماه مبلغی را بابت قسط خودرویی که تحویل نگرفته‌اند، پرداخت می کنند.

براین اساس مخاطبان خبرگزاری فارس از وزارت صمت، سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و تولیدکننندگان و سازمان تعزیزات خواسته‌اند تا به این موضوع رسیدگی شود. 

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس که نسبت به خرید خودرو از شرکت کرمان‌دیزل اقدام کرده و هنوز نتوانسته خودرو خود را تحویل بگیرد، در این باره به خبرنگار فارس، گفت: شرکت کرمان دیزل از دو طریق برای عرضه کامیون و کشنده اقدام کرد، یک راه عرضه از طریق سرای ایرانی و دیگری عرضه از طریق نمایندگی‌ها بود. 

وی افزود: مشتریان باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت، به خودروساز تحویل می‌دادند و بقیه مبلغ را از طریق چک باید تسویه می‌کردند اما پلیس راهور به دلایلی مجوز شماره‌گذاری به این خوردوساز را نداد و بنابراین چند ماه با وجود اینکه اقساط خودروها از مشتریان دریافت می‌شد این خودروساز نتوانست خودرویی تحویل مشتریان دهد. 

این خریدار خودرو بیان داشت: حدود یک ماه پیش مشکل شماره‌گذاری حل شد و  افرادی که برای خرید از طریق سرای ایرانی اقدام کرده بودند کامیون یا کشنده خود را از شرکت کرمان دیزل تحویل گرفتند اما همچنان عده‌ای از خریداران که از طریق نمایندگی‌‌های این شرکت خودروساز اقدام به خرید کرده‌اند بلاتکلیف هستند و با وجود اینکه مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت به خودروساز پرداخت‌ و چندین قسط را نیز پرداخت کرده‌اند، هنوز کامیون یا کشنده خود را تحویل نگرفته‌اند. 

وی اضافه کرد: در این موضوع چند مساله‌ قابل توجه است، اول اینکه خودروساز در خصوص موعد تحویل خودرو بدقولی کرده است زیرا براساس قرارداد منعقده این خودروها باید 180 روزه تحویل مشتریان می‌شد و این در حالی است که اکنون بیش از یک سال از زمان تحویل گذشته و هنوز خودرویی تحویل نشده است.‌

وی افزود: برخی افرادی که در ابتدای سال 1400 برای خرید کشنده و کامیون از کرمان دیزل اقدام کرده‌اند هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند. 

این مخاطب خبرگزاری فارس بیان داشت: همچنین تحویل خودرو به افراد صرفا براساس تاریخ ثبت‌نام نبوده و متاسفانه عده‌ای با پارتی‌بازی‌ توانسته‌اند خودرو خود را زودتر تحویل بگیرند. 

وی با اشاره به دریافت وجه اضافه توسط خودروساز از مشتریان بیان داشت: اگرچه در قرارداد قید شده قیمت خودرو قطعی است  وقیمت قطعی نیز با محاسبه بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره‌گذاری تعیین می‌شود اما کرمان دیزل با عناوینی مانند توسعه فروش و با این عنوان که ارزش افزوده جزء قیمت قطعی خودرو نیست و محاسبه آن جداگانه انجام می‌شود حدود 400 تا 500 میلیون بیشتر از مشتریان خود تحویل می‌گیرد. 

این مخاطب خبرگزاری فارس بیان داشت: همچنین این خودروساز تعدادی خودرو با مدل 1401 به تازگی به مشتریان تحویل داده در حالی که با توجه به گذشت 5 ماه از سال باید مدل این خودروها با مدل 1402 به مشتریان تحویل می‌شد. 

وی افزود: این موضوع نیز موجب ضرر به مشتریان شده است زیرا حداقل 100 میلیون تومان بین کامیون و کشنده مدل 1401 با مدل 1402 اختلاف قیمت وجود دارد. 

خبرگزاری فارس طبق رسالتی که برای خود در فارسِ من تعریف کرده است، با افزایش امضاهای این پویش، حتما پیگیری ابعاد مختلف موضوع از مسوولان امر را در دستور کار قرار خواهد داد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429403

مهمترین اخبار ایران و جهان: