نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 23:08

دیدار وزیر خارجه الجزایر با سفرا و نمایندگان «بریکس»

وزیر خارجه الجزایر با سفرا و نمایندگان رسمی کشورهای عضو گروه بریکس در این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، امروز یک‌شنبه، احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر در محل وزارت‌خانه متبوع خود، با سفرا و نمایندگان رسمی کشورهای عضو گروه «بریکس» در الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که به دستور عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر صورت گرفت، عطاف با سفرای روسیه، چین و هند و کاردارهای سفارت‌خانه‌های برزیل و آفریقای جنوبی در این کشور به بحث و گفتگو نشست.

این دیدار در قالب تلاش‌های الجزایر برای جذب پشتیبانی بیش‌تر از سوی کشورهای گروه بریکس جهت پذیرش عضویت الجزایر در این گروه صورت می‌گیرد و الجزایر تلاش دارد با تاکید بر ویژگی‌های خود که باعث تقویت احتمال عضویت این کشور در بریکس می‌شود، این امر را به تحقق نزدیک‌تر کند؛ ویژگی‌هایی که برخاسته از اصول و ارزش‌هایی است که سیاست‌های الجزایر بر آن تمرکز دارد. همچنین این ویژگی‌ها از تلاش‌های الجزایر جهت برپایی نظام بین‌المللی چند قطبی، فعال‌سازی اقدامات چندجانبه بین‌المللی و دموکراتیک‌نمودن روابط بین‌المللی سرچشمه می‌گیرد.

عطاف در دیدار خود با سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه بریکس در الجزایر تاکید کرد: الجزایر با سابقه مبارزاتی شناخته‌شده خود در راه اعتلای ارزش‌ها و اصولی که گروه بریکس بر پایه آن بنیان نهاده شده و پویایی اقتصادی ناشی از اصلاحات مورد نظر تبون، رئیس جمهور الجزایر که شاخص‌های توسعه مثبت ثبت‌شده در سال‌های اخیر از آن حکایت دارند، امیدوار است در راستای صلح، امنیت، توسعه و رفاه منطقه‌ای و بین‌المللی، نقش منحصر به فردی در فعالیت‌های این گروه ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429603

مهمترین اخبار ایران و جهان: