نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:49

ارتفاعات هرمزگان بارانی است/دما در شرق هرمزگان افزایش می‌یابد

بندرعباس - کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: روز یکشنبه در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان هرمزگان ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی سی پور بیان داشت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان با رشد ابرهای همرفتی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه در مناطق مرکزی استان که شرایط بارشی مهیا نیست در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب احتمال رعد و برق و تند باد موقت همراه با گرد و خاک و کاهش موقت دید افقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی، از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: یکشنبه و دوشنبه با تشدید سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، احتمال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط شرقی استان وجود دارد.

سی سی پور عنوان کرد: در مناطق دریایی استان با وزش باد جنوب غربی، دریا کمی مواج می‌شود و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد و مواج شدن موقت تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: به تدریج در روزهای دوشنبه و سه شنبه با کاهش رطوبت نسبی هوا، افزایش نسبی دما بویژه در شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439547

مهمترین اخبار ایران و جهان: