نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 17:36

توقیف ۳۵ دستگاه خودرو به علت ایجاد آلودگی صوتی در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور کرمانشاه از توقیف ۳۵ دستگاه خودرو به علت آلودگی صوتی و پلمب سه مرکز فروش تجهیزات تولید صدای ناهنجار توسط پلیس راهور خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۳۵ دستگاه خودرو هنجارشکن که با دستکاری اگزوز تولید صدای ناهنجار و یا نصب انواع کیت‌های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری و انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود آورده بودند که با پشتیبانی دادستان کرمانشاه به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف شدند.

وی افزود: با اجرای طرح توقیف دستگاه‌های هنجارشکن در صورت رؤیت هر گونه ایجاد صدای ناهنجار و آلودگی صوتی توسط رانندگان علاوه بر توقیف سیستمی، اعمال قانون، معرفی به مراجع قضائی و اعمال محرومیت و ثبت نمره منفی، خودرو به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف، بعد از پرداخت انواع خلافی، عوارض و مالیات و شرکت در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور فرایند ترخیص امکان پذیر است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با تاکید بر هشدار به هنجار شکنان، تصریح کرد: تعداد سه مراکز و تعمیر گاه که نسبت به فروش و نصب و دستکاری انواع تجهیزات آلودگی صوتی بر روی خودروها فعالیت داشته با دستور دادستان و همکاری اداره اماکن با تشکیل پرونده قضائی، پلمب و با آنها برخورد قانونی شد.

وی در پایان یاد آوری کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده خودروهایی که تخلف آفرین هستند با شماره گیری ۱۲۰ به پلیس راهور گزارش تخلف کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438547

مهمترین اخبار ایران و جهان: