نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:46

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در اردبیل را شاهدیم

ااردبیل-مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: با گرم شدن هوا در چند روز اخیر میزان مصرف برق در استان اردبیل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قدیمی ظهر شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و تجلیل از خبرنگاران این رسانه در استان اردبیل اظهار کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در واقع مامن و پناهگاه مردم در جریان اطلاع رسانی خبرگزاری‌های و خبرنگاران پرتلاش و صدیق هستند.

وی با اشاره به اینکه ارج نهادن به مقام خبرنگار در واقع تجلیل از مقام آگاهی و اطلاع رسانی است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمنان هستند که این روزها درصدد پمپاژ ناامیدی در کشور و مأیوس ساختن مردم از دستاوردهای نظام هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل تلاش نیروهای شرکت برق را در تأمین برق پایدار در مناطق مختلف شهری و روستایی یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر در بیش از ۹۹.۹ درصد مناطق روستایی و ۱۰۰ درصد مناطق شهری پوشش برق پایدار را شاهد هستیم.

قدیمی با اشاره به تداوم گرما در این استان بیان کرد: تنها انتظار ما از همشهریان مصرف درست انرژی است که در ساعات پیک ۱۱ صبح تا ۱۷ عصر و ۲۰ تا ۲۳ شب به عنوان پیک شبانه بهتر است از لوازم خانگی برقی استفاده نشود.

وی در مورد پاداش ۶ میلیارد تومان صرفه جویی برق در بین مشترکان خانگی اظهار کرد: از ۴۵۲ هزار مشترک خانگی در استان اردبیل ۱۴۹ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه جوئی در مصرف برق شدند.

قدیمی اضافه کرد: امیدواریم در ۴۰ روز باقی مانده از تابستان همچنان الگوهای مصرف بهینه رعایت دمای آسایش و استفاده از کولرهای آبی با چرخش دور کند مورد توجه قرار گیرد تا مصرف برق به شدت کاهش یابد.

وی با تقدیر از زحمات خبرنگاران خبرگزاری مهر در پوشش و انعکاس اخبار حوزه برق گفت: در سایه این آگاه‌سازی‌ها و اطلاع رسانی‌ها ما با یک روند مصرف بهینه برق و کاهش مصرف آن روبرو هستیم که این نشان از مرجعیت رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری مهر است که در بین مردم رسانه مورد وثوق معرفی شده است.

قدیمی افزود: با توجه به روند گرمای بی سابقه در کشور و شرایط خشکسالی همچنان همراهی رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مردم مهم و تأثیرگذار است و حرکت‌های تحولی در این بخش می‌تواند زمینه همسویی دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها را در بحث مطالبه‌گری مهیا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438847

مهمترین اخبار ایران و جهان: