نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:07

تشریح اقدامات صورت گرفته معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ایام محرم

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اقدامات انجام شده در این معاونت برای ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدامین توکلی‌زاده در جریان برگزاری یکصدوشصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: اقدامات انجام شده در ایام محرم‌الحرام در سال‌های اخیر حاصل تلاش مردم است.

وی با اشاره به اینکه نقش دستگاه‌ها و نهادها در این اقدامات اندک است، تصریح کرد: امسال محرمی متفاوت داشتیم. هجمه‌هایی به پایگاه‌های سیدالشهداء صورت گرفته بود اما حضور مردم مضاعف شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: اگر از هم‌گسیختگی در جامعه وجود دارد بهترین راه حل آن پایگاه سیدالشهدا(ع) است. معاونت خدمات شهری در مناسبت‌های مذهبی پیشگام بوده و در تمام نقاط شهر که به کمک شهرداری نیاز داریم همکاران ما در شهرداری مناطق به فراهم کردن زیرساخت‌ها و برپایی مواکب و نظافت محیط کمک می‌کنند که از این همکاری تقدیر و تشکر می‌کنیم.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل نیز در ایامی از جمله تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداران حسینی(ع) خدمات مطلوبی ارائه داد گفت: همچنین با هنرنمایی سازمان زیباسازی و با مشارکت هنرمندان، شاهد سیه‌پوش شدن پایتخت بودیم.

وی با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر تهران تصریح کرد: آثار خوبی در این خیمه ارائه شد و در کنار آن حمایت حداکثری از مواکب فرهنگی شهر تهران از سوی سازمان فرهنگی و هنری تحت عنوان عطر سیب شکل گرفت و سازمان بهشت زهرا(س) نیز به خوبی وارد عمل شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: دستورالعمل ویژه ایام محرم به معاونت‌های اجتماعی ارسال شد و امسال به دلیل همزمانی ایام محرم و صفر با تابستان، وظیفه ویژه‌ای در حوزه دانش‌آموزی تعریف کردیم و علاوه بر حمایت از مواکب، به تقویت مراکز دینی و اجرای طرح شهید آرمان پرداختیم.

وی با بیان اینکه هیئت یکی از بهترین نمونه‌های مشارکت‌های مردمی است که سابقه خوبی دارد و از بهترین مدل‌های خدمت‌رسانی به شهروندان است، گفت: تقویت بنیاد هیئت در بین دانش‌آموزان و نسل آتی یکی از مأموریت‌هایی بود که با مشارکت معاونت‌های دیگر پیش رفت و هم در مساجد شاهد تشکیل هیئت‌های دانش‌آموزی بودیم و هم در بوستان‌ها این هیئت‌ها با تولی‌گری نوجوانان شکل گرفت.

توکلی‌زاده با بیان اینکه اجرای برنامه محرم شهر نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم بود، گفت: سعی شد برای بخش به بخش شهر، پیش‌بینی‌های ویژه‌ای صورت بگیرد و ملزوماتی نیز برای زائران اربعین پیش‌بینی شود و برای صدور پاسپورت نیز هماهنگی‌هایی با فراجا صورت بگیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای مراسمات سنتی اقوام و پرده‌خوانی در تهران همزمان با ایام محرم، گفت: سفینه‌النجات نیز کار بزرگی در نمادسازی است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه «از سرگذشت» توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری ساخته و در شبکه نسیم و دو سیما پخش و به خوبی دیده شد، اظهار کرد: اختتامیه جشنواره قرآنی و آرمان نیز در این ایام برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در یاورشهرها نیز برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه گردشگری همزمان با ایام محرم، مردم با سوابق تاریخی تهران در برگزاری هیئات مذهبی آشنا شدند و تورهایی در همین راستا برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439603

مهمترین اخبار ایران و جهان: