نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 01:09

فرهنگ عاشورایی عامل زنده ماندن اسلام ناب محمدی است

چهارباغ- امام جمعه چهارباغ گفت: فرهنگ عاشورایی به واقع عامل شکل‌گیری و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران و زنده ماندن اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام قادر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: اصلی‌ترین ویژگی شیعیان نسبت به دیگر جوامع داشتن فرهنگ عاشورایی است که ما را نسبت به دیگران متمایز می‌کند.

وی بیان کرد: فرهنگ عاشورایی به واقع عامل شکل‌گیری و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران و زنده ماندن اسلام ناب محمدی است، همانگونه که امام راحل فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: بدون شک اگر به معارف عاشورایی اهتمام داشته باشیم اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام با برپایی هیئات عزاداری باید در نظر داشته باشیم که پیام اصلی عاشورا فداکاری برای حفظ دین است.

محمدی گفت: همچنین باید در مجلس عزای اهل بیت (ع) تمامی شئون را رعایت کرده و از اقداماتی که منجر به وهن دین می‌شود بپرهیزیم.

وی متذکر شد: شور حسینی همواره باید در دل‌های شیعیان جاری و ساری و باشد و در کنار آن فلسفه واقعی عزاداری‌ها تبیین شود تا با باور قلبی بیشتری به عزای حسینی بپردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370803

مهمترین اخبار ایران و جهان: