نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 19:33

وانگ یی: چین آماده ادامه تقویت همکاری راهبردی با روسیه است

وزیر خارجه پیشین چین و دیپلمات ارشد این کشور امروز در دیدار با دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پکن آماده ادامه تقویت همکاری راهبردی با مسکو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر خارجه پیشین چین و دیپلمات ارشد این کشور امروز دوشنبه در دیدار با «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: چین آماده ادامه تقویت همکاری راهبردی با روسیه است.

وی که اکنون رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب حاکم چین به شمار می آید، در این دیدار در این ارتباط ادامه داد: آماده همکاری نزدیک با روسیه و سایر کشورهای عضو «بریکس» برای حفاظت از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه هستیم.

«وانگ یی» در این خصوص اضافه کرد: روابط بین روسیه و چین در شرایط تغییرات جدی بین المللی پابرجا مانده و ماهیت بالغ تری به خود گرفته است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه هم در این دیدار اعلام کرد که آمریکا و غرب در اقدامات سایبری ضدروسیه دست دارند.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو تظاهر می کنند که این اوکراین است که حملات سایبری علیه روسیه را سازماندهی می کند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که واشنگتن از همه منابع موجود برای تقویت اعتراضات و مخالفت‌ ها در کشورهایی که آنها را «غیر دموکراتیک» می‌ داند، استفاده می‌ کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398647

مهمترین اخبار ایران و جهان: