نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:07

کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی باری از مقصد ترکیه به روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه از کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی باری خارجی که از ترکیه راهی روسیه شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، در یک کشتی باری خارجی از که ترکیه عازم روستوف بوده، آثار مواد منفجره کشف شده است.

به گفته اف‌اس‌بی، روز ۲۲ جولای(۳۱ تیر) آثار مواد منفجره از جمله «دی نیتروتولوئن» و علائمی مبنی بر دستکاری عناصر سازنده کشتی در قسمت حمل بار این کشتی باری خارجی پیدا شده است.

در بخشی از بیانیه این نهاد آمده است: برای جلوگیری از حملات تروریستی و خرابکارانه و حصول اطمینان از امنیت دریایی، اف‌اس‌بی در حال انجام بازرسی کشتی‌هایی است که در تنگه کرچ تردد می‌کنند.

براساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، این کشتی اواخر ماه مه در بند «کیلیا» در اوکراین بوده اما زمانی که در ترکیه بوده، تمام خدمه‌اش شامل ۱۲ شهروند اوکراینی را تغییر داده است. شواهد از استفاده احتمالی از کشتی خارجی برای انتقال محموله‌های مواد منفجره به اوکراین حکایت دارد. همچنین FSB اعلام کرد که عبور این کشتی از تنگه کرچ ممنوع شده است.

مسکو هفته پیش اعلام کرد که کی‌یف با دو فروند پهپاد به پل کرچ در شبه‌جزیره کریمه حمله کرده است. در پی این حمله، دو نفر کشته و یک تن نیز زخمی شدند. پس از این حادثه، نیروهای امنیتی مسکو نظارت بر این پل و تنگه کرچ را تشدید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397091

مهمترین اخبار ایران و جهان: