نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:59

رزنیکوف: اوکراین برنده جنگ می‌شود و سال آینده به ناتو می‌پیوندد!

وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که این کشور سال آینده به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) خواهد پیوست!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین با اشاره به اجلاس سال آینده ناتو در واشنگتن، مدعی شد که «احتمالا این اجلاس روز خیلی مهمی برای اوکراین خواهد بود.»

رزنیکوف در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان درباره اجلاس سال آتی ناتو در آمریکا گفت: چه کسی می‌داند؟! شاید روز بسیار مهمی برای اوکراین باشد. این پیش‌بینی من است.

وی در این گفت‌وگو اذعان کرد که اوکراین تنها زمانی قادر به پیوستن به ناتو است که جنگ تمام شود و افزود: مادامی که جنگ جریان دارد، هیچ شانسی نداریم که اجماع و رای متفق‌القول را به‌دست آوریم.

وزیر دفاع اوکراین در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر او جنگ تا تابستان سال آتی تمام می‌شود، بلافاصله گفت: بله و ما برنده این جنگ خواهیم شد!

رزنیکوف خودداری دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تعهد به پذیرش بی‌درنگ اوکراین در ناتو پس از پایان جنگ را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت: فکر نمی‌کنم نیاز باشد. فرآیند پذیرش اوکراین خطی (یکنواخت) خواهد بود و در این فاصله، به کار روی اصلاحات ضروری ادامه خواهیم داد.

به نوشته سی‌ان‌ان، وزیر دفاع اوکراین تاکید کرده است که لزوم پذیرش این کشور در ناتو، صرفا به دلیل جنگ با روسیه تشدید شده است. آمریکا و کشورهای عضو ناتو گفته‌اند که عضویت اوکراین در ناتو در حال حاضر به‌دلیل جنگ با روسیه، غیرممکن است. بایدن اوایل ماه جاری گفت که فکر نمی‌کند اوکراین آمادگی عضویت در ناتو را داشته باشد و اضافه کرده بود که محقق کردن تمام شروط ناتو از دموکراسی‌سازی گرفته تا طیف وسیعی از موضوعات دیگر، فرآیندی زمان‌بر است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شنبه هفته جاری گفت که به طور تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره «رفع انسداد» کریدور غلات دریای سیاه، صحبت کرده است. این تماس تلفنی به‌دنبال تصمیم مسکو مبنی بر تعلیق توافق انتقال غلات اوکراین به سایر کشورها، انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397503

مهمترین اخبار ایران و جهان: