نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:36

اجازه ورود مدارس به برخی از محتواها را نخواهیم داد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اجازه ورود مدارس به برخی از محتواها را نخواهیم داد و برخی رویکردهای مورد نظر خود را بر همین مبنا قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده در جلسه مؤسسان و مدیران برگزیده مدارس عضو "کانون مدارس اسلامی" با بیان اینکه مسئولیت خطیر تربیت نسل طیبه در گام دوم انقلاب به عهده وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: این نسل با تفکری کارآمد و برخوردار از هویت ملی و اسلامی ایرانی است. نسل دانش آموزان فعلی در شرایط کنونی علی‌رغم تصور برخی از افراد؛ بسیار خوب در این مسیر گام بر می‌دارند.

محمودزاده با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: توجه بیشتر مدارس روی ساحت علمی است و کمتر به ساحت‌های دیگر توجه می‌شود. شرایط مدرسه امروز باید طوری طراحی شود که تفکر و تربیت روی ۶ ساحت حیات طیبه قرار گیرد. مدارس هم جهت فعالیت‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کردند که بر اساس سیاست‌های ماست و انتظار داریم با توجه به تمامی اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در نقش مدرسه بازنگری شود و مدرسه به تنهایی هویت خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و توجه به مسئله تربیت با توجه به سایر ارکان تربیت ایجاد خواهد شد؛ گفت: تنوع در محیط‌های یادگیری و تنوع در نیروهای انسانی از موضوعات مورد توجه ما باید باشد. این دولت زمینه‌ساز در تعلیم و تربیت مبتنی بر مدرسه صالح است. با وجود همه حواشی که در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد بر بخشی از اسناد بالادستی نظام آموزشی جامه عمل پوشیده شده و امیدواریم بتوانیم آینده بهتری را برای نظام تعلیم و تربیت رقم بزنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تعمیق فعالیت‌ها، اجرای کامل سند تحول و استقرار مدرسه صالح باید همواره مدنظر ما باشد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت صلاحیت معلمان گفت: از وظایف اصلی ما که باید داشته باشیم ورود به بحث صلاحیت معلمان است که در سال جدید ورود پیدا خواهیم کرد و برای اولین بار این مسائل را برای تعیین رتبه مدارس در نظر خواهیم گرفت تا برای حکمرانی مدیریت نیروی انسانی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اجازه ورود مدارس به برخی از محتواها را نخواهیم داد؛ گفت: برخی رویکردهای مورد نظر ما و ملاک خود را بر همین مبنا قرار دادیم. در این راه هم هستند کسانی که دشمنی کنند. همین دیروز مصاحبه‌ای را در مورد ترویج عفاف و حجاب داشتم که صحبت‌های من به گونه‌ای خصمانه در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های معاند بازتاب پیدا کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم مراودات خوبی میان مدارس غیردولتی برقرار شود. ارتباط مدارس غیردولتی برادرانه و برای حل مشکلات بسیار کارآمد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157303

مهمترین اخبار ایران و جهان: