نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 21:21

گوترش: امنیت کارکنان سازمان ملل در سودان تامین شود

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تشدید تنش‌ها در سودان به فاجعه تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد وضعیت کنونی درسودان به سوی وقوع یک فاجعه پیش می‌رود.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل امروز دوشنبه اعلام کرد که وضعیت در سودان به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است. گوترش هشدار داد که هر گونه تشدید تنش بیشتر برای سودان و منطقه فاجعه بار خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که سازمان ملل از کسانی که دارای نفوذ هستند، می‌خواهد برای دستیابی به صلح و حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن به خشونت در سودان بهره بگیرند.

گوترش اعلام کرد که پیش از این وضعیت بشردوستانه در سودان ناپایداربوده و در حال حاضر به فاجعه تبدیل شده است.

دبیر کل سازمان ملل یادآور شد: با دو تن از سران سودان صحبت کردم و با اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در ارتباط هستم.

گوترش اعلام کرد که طرف‌های درگیر باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و امنیت کارکنان سازمان ملل متحد را تضمین کنند.

«ولکر پرتس» (Volker Perthes) نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سودان و رئیس مأموریت کمک به انتقال در این کشور (UNITAMS) روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن ۳ نفر از نیروهای این نهاد در جریان درگیری‌ها در منطقه دافور واقع در سودان خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، این واقعه در جریان درگیری‌های نظامی در منطقه دارفور روی داد و بر اثر آن ۳ نفر از نیروهای برنامه جهانی غذا وابسته به این سازمان کشته شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1155991

مهمترین اخبار ایران و جهان: