نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 00:56

گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی باید در اولویت امور قرار گیرد

تبریز- مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی گفت: گاهی اوقات خود انضباطی زیاد منجر به خود تحریمی می شود، گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی باید در اولویت امور قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا کردلو در دیدار جمعی از مدیران سازمان‌های شورای هم خانواده صمت، شهرک‌های صنعتی، زمین شناسی و اتاق اصناف با بیان این که سلامت اداری در سازمان‌ها با اقدامات قابل توجهی قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: اطلاع رسانی اقدامات از سوی مدیران از طریق رسانه‌ها در امر ارتقا شاخص سلامت اداری تأثیر مستقیم دارد.

کردلو با اشاره به موضوع رانت در فعالیت‌های اقتصادی افزود: باید تعارف را کنار بگذاریم چرا که رانت در حوزه‌های انرژی، اعطای تسهیلات بانکی، واگذاری زمین و صدور مجوزها از جمله فسادهای اداری محسوب می‌شود.

وی به ضرورت رفع موانع فعالیت تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات خود انضباطی زیاد منجر به خود تحریمی می‌شود، گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی باید در اولویت امور قرار گیرد.

مدیر کل دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی در خصوص فرآیند جذب سرمایه‌گذاران افزود: وجود دانش فنی، تأمین سرمایه و مدیریت و بازاریابی از جمله شاخص‌های امنیت افراد در سرمایه‌گذاری است.

وی بر کاهش بروکراسی اداری تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌ها و سرفصل‌های موجود و تأمین زیرساخت‌هایی مانند تأمین زمین، آب و برق باشد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش تولید با همت بخش خصوصی میسر است بنا بر این باید امکانات لازم از سوی نهادها و سازمان‌های پشتیبان برای بخش خصوصی فراهم شود که در این زمینه باید از دادن وعده‌های بی‌جا پرهیز کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139891

مهمترین اخبار ایران و جهان: