نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 18:22

فروش مرغ در بازار عادلانه صورت گیرد /با متخلفان برخورد شود

ارومیه-استاندار آذربایجان غربی گفت: فروش مرغ در بازار استان باید عادلانه صورت گیرد و با متخلفان بازار مرغ برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه حل مشکلات روند توزیع گوشت مرغ اظهار کرد: هر گونه کم کاری و عدم توزیع مرغ توسط عاملان و توزیع کننده گان قابل قبول نیست و برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ریشه و دلایل مشکل توزیع عادلانه مرغ گرم در بازار پیدا و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح تنظیم بازار صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اگر واحدهای تولیدی و توزیع کننده به دلایل نامشخص و غیرمنطقی تصمیم به عدم توزیع کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

معتمدیان خاطرنشان کرد: جامعه هدف مشخص شده و برای ایجاد تعادل در بازار، مرغ منجمد برای دهک پایین جامعه و مناطق کم برخوردار توزیع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه کمبودی از نظر توزیع گوشت مرغ در بازار وجود ندارد، اما عده‌ای از تولید کنندگان سعی دارند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.

خسرو شهبازی در این رابطه بیان کرد: در زمینهٔ تأمین مرغ در ارومیه مشکلی وجود ندارد و قیمت هر کیلو مرغ گرم ۶۳ هزار تومان و مرغ منجمد ۴۳ هزار تومان مصوب شده و با گران فروشان در این زمینه برخورد جدی می‌شود.

وی دلیل کمبود مرغ در استان را جوجه ریزی کم واحدهای مرغداری عنوان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن قیمت لاشه مرغ در ماه‌های گذشته و افزایش قیمت نهاده‌های دامی وارداتی، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان روند کاهشی داشته است.

طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار، روزهای آینده با تأمین گوشت مرغ گرم و منجمد، بازار مدیریت شده و از اواسط اردیبهشت ماه مرغ به وفور تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153703

مهمترین اخبار ایران و جهان: