نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 18:12

نشست‌های تخصصی تاریخی در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری نشست‌های تخصصی تاریخی در این استان خبر داد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل سجادی‌منش بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست‌های تخصصی تاریخی و باستان‌شناسی به مناسبت ۲۹ فروردین روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: این نشست‌ها با حضور اساتید برجسته این حوزه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه فعالیت‌های انجام شده در محوطه‌های تاریخی استان بوشهر و بررسی هنری و تاریخی از منظر باستان‌شناسی، معماری و چالش‌های روبرو برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو محور این نشست‌ها خواهد بود.

سجادی‌منش خاطرنشان کرد: این رویدادها با عناوین نشست تخصصی از منظر باستان‌شناسی دشتستان در دوره هخامنشی، نشست تخصصی آشنایی با بناهای تاریخی شهر بوشهر و نشست تخصصی سیراف شناسی است که در ۲ روز برگزار می‌شود.

وی گفت: نشست تخصصی از منظر باستان‌شناسی دشتستان در دوره هخامنشی روز دوشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل سالن شهید شاهینی برازجان، نشست تخصصی آشنایی با بناهای تاریخی شهر بوشهر در روز دوشنبه ۲۸ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه در محل مدرسه سعادت بوشهر و نشست تخصصی سیراف شناسی روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۶ در محل کتابخانه غدیر بندر کنگان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153691

مهمترین اخبار ایران و جهان: