نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 18:59

رایزنی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای چغندرقند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خود را رغیب بخش خصوصی نمی‌دانیم، گفت: مسکن پیشران اقتصاد و اشتغال کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر جمعه در نشست تبیین نامگذاری شعار سال که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران و فعالین بخش خصوصی استان برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم»، همکاری دستگاه‌های حاکمیتی، بخش خصوصی و فعالین اقتصادی را برای تحقق این شعار ضروری دانست.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و راهکارهایی که برای تحقق شعار سال اعلام کردند، افزود: ثبات در تصمیم‌گیری‌ها، پیگیری مصوبات و همراهی دستگاه‌ها از اهم این موارد است که باید در استان کرمانشاه نیز با جدیت اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروز در کشور با آن مواجهیم را دولتی بودن اقتصاد عنوان کرد که باید از این رویه فاصله بگیریم و فضا برای حضور بخش خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

صحرایی تصریح کرد: ما هم در استان کرمانشاه به دنبال فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی هستیم و عقیده داریم نقش بخش دولتی صرفاً باید تسهیل‌گری، مسئولیت سپاری و نظارت باشد.

وی بر لزوم تعامل با بخش خصوصی هم تاکید کرد و یادآوری کرد: به هیچ عنوان فضای تقابل با بخش خصوصی در استان وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه از اهمیت حضور بخش خصوصی در همه عرصه‌ها از جمله بخش مسکن هم یاد کرد و ادامه داد: بخش مسکن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا یک پیشران برای اقتصاد و اشتغال استان محسوب می‌شود.

صحرایی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۲۰ جلسه تخصصی بخش مسکن را برگزار کردیم، حل بخشی مهمی از مشکلات نهضت ملی مسکن را از دستاوردهای این نشست‌ها دانست.

وی اضافه کرد: قبل از این نشست‌ها میزان اختصاص زمین به پروژه‌های نهضت ملی مسکن زیر ۱۰ درصد و در برخی شهرستان‌ها صفر بود که اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گفته استاندار کرمانشاه، گام اول برای تحقق نهضت ملی مسکن برداشته شده و لازم است در بعد اجرا که اکنون مطلوب نیست هم تسریع صورت گیرد.

صحرایی بخش کشاورزی را نیز از دیگر زمینه‌های دارای ظرفیت استان دانست که از حضور بخش خصوصی در آن استقبال می‌شود و گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای چغندر قند از جمله این ظرفیت‌ها است که در این زمینه با سرمایه‌گذارانی هم رایزنی داشته‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163503

مهمترین اخبار ایران و جهان: