نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 21:46

زمینه‌سازی برای ایجاد کسب‌وکارهای کوچک در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور سمنان، همکاری‌های این دو مجموعه را زمینه‌ای برای ارتقای علم و مهارت و سوق دادن دانشجویان و جوانان به سمت کسب‌وکارهای کوچک عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نشست بررسی راه‌های همکاری برایحمایت از کسب‌وکارهای کوچک در استان سمنان عصر امروز با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و مسؤولان دانشگاه پیام نور در این دانشگاه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از ارائه خدمات آموزشی به جوانان، بانوان و دانش‌آموزان به منظور مهارت‌افزایی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و خانگی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقش مهمی در آموزش و توانمندسازی افراد در راه‌اندازی کسب‌وکار و کارآفرینی ایجاد کرده و فرصت‌های جدیدی را برای آن‌ها فراهم کنند.

طاهریان با اشاره به اهمیت و نقش دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز اصلی در آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار و تولید علم اظهار امیدواری کرد تا با همراهی و همکاری دانشگاه پیام نور استان سمنان این همایش بتواند به هدف اصلی خود در سطح استانی و ملی دست یابد.

طاهریان بابیان اینکه مجموعه کتابخانه‌های و دانشگاه پیام نور می‌توانند زمینه‌ای برای ارتقای علم و مهارت و سوق دادن دانشجویان و جوانان به سمت کسب‌وکارهای کوچک ایجاد کنند، افزود: همایشی بین‌المللی با هدف استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به وجود ۷۵ باب کتابخانه عمومی در استان، شرایط را برای رونق کسب‌وکارهای کوچک در این مراکز فرهنگی مهیا دانست و گفت: این همایش در ۱۲ محور برگزار می‌شود و از هشت گروه علمی مخاطب در استان دعوت می‌شود ،در این طرح مشارکت فعالی داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان سمنان نیز در این نشست ضمن استقبال از مشارکت در این طرح ابتکاری، دانشگاه پیام نور را در کنار مجموعه کتابخانه‌ها و حامی فعالیت‌های آموزشی و مهارت افزایی برای رشد مقوله کسب ‌و کار در استان معرفی کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1168003

مهمترین اخبار ایران و جهان: