نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:22

آلبوم موسیقی بختیاری «حیدرشاه» منتشر می‌شود

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری با توجه به سند زیست‌بوم استان و همچنین با هدف زنده نگهداشتن و معرفی موسیقی استان به نسل جوان، آلبوم موسیقی «حیدرشاه» را تولید کرده که به‌زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، قاسم اسماعیلی گفت: حوزه هنری با توجه به سند زیست‌بوم استان و همچنین با هدف زنده نگهداشتن و معرفی موسیقی چهارمحال و بختیاری به نسل جوان، آلبوم موسیقی «حیدرشاه» را تولید کرده است. 

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: این آلبوم شامل قطعاتی با نوازندگی «حیدرشاه نادری اشکفتکی» از نوازندگان چیره‌دست ساز کرنا در دهه‌های گذشته است. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه ملودی‌های اجراشده در این اثر ملودی‌ها و مقام‌های موسیقیایی چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: این آلبوم موسیقی از نوار کاست‌های قدیمی تولید و در استودیو صدابرداری اصلاح شده است. 

وی بیان داشت: در میان مناطق مختلف کشور موسیقی چهارمحال و بختیاری به دلیل تنوع در قطعات و مقام‌ها جذابیت بسیار بالایی دارد و باید هرچه بیشتر برای زنده نگهداشتن این موسیقی تلاش کنیم. 

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان با اشاره به اینکه کرنا ساز رزم و جنگ است و می‌توان آن را حماسی دانست، مطرح کرد: ۲ ساز کرنا و سرنا با زندگی مردم این استان عجین بوده و مردم در شادی، غم و شرایط دیگری مانند کارکردن از موسیقی استفاده می‌کنند که از این نمونه می‌توان به کارآواها اشاره کرد. 

گفتنی است، آلبوم موسیقی «حیدرشاه» به‌زودی منتشر و در مراسمی با حضور اهالی موسیقی و هنر رونمایی می‌شود. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175891

مهمترین اخبار ایران و جهان: