نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:28

صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در زنجان/ فعالیت سامانه همرفتی به مدت 48 ساعت

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: این هشدار در پی ورود سامانه همرفتی از بعد از ظهر امروز به استان صادر شده و 48 ساعت ادامه می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از صدور هشدار زرد هواشناسی و کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: این هشدار در پی ورود سامانه همرفتی از بعد از ظهر امروز به استان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان مدت زمان فعالیت سامانه همرفتی را در استان 48 ساعت اعلام و تصریح کرد: با آغاز فعالیت این سامانه از بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید، رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال تگرگ تا روز دوشنبه خواهیم بود.

وی آسیب به تاسیسات شهری، روستایی و درختان خشکیده بر اثر وزش باد، احتمال آبگرفتگی موقت معابر و ایجاد رواناب و احتمال سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و در نهایت خطر اصابت صاعقه، آسیب به کشاورزان و محصولات کشاورزی را از جمله مخاطرات فعالیت سامانه مورد نظر اعلام کرد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز آسمان استان صاف خواهد بود که از بعدازظهر شاهد رشد ابر و در برخی مناطق وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود، تصریح کرد: این وضعیت جوی از اوایل شب با بارش‌های رگباری پراکنده و رعدوبرق همراه خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بادهای نسبتا شدید تا شدید و بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در روزهای یکشنبه و دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا از روز دوشنبه روند کاهشی پیدا خواهد کرد، افزود: رخداد دماهای صفر و منفی در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175903

مهمترین اخبار ایران و جهان: