نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 12:05

تردد نوروزی در محورهای مواصلاتی کشور از ۲۹۰ میلیون فراتر رفت

شیراز- فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: حجم تردد در جاده‌های مواصلاتی کشور در نوروز امسال به بیش از ۲۹۰ میلیون رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حجم تردد بین استانی و بین شهرستانی در نوروز بیش از ۲۹۰ میلیون بوده و نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته این در حالی است که آمار فوت ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای زیبنده کشور نیست، عنوان کرد: سه تخلف عمده شامل تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم کنترل وسیله نقلیه عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای طی نوروز بوده است.

فرمانده فراجا ادامه داد: با توجه به اینکه دور دوم سفرهای نوروزی در حال اتمام است امیدواریم رانندگان نسبت به مدیریت زمان در تعطیلات اقدام کرده و مسافران طی ایام باقی مانده از نوروز از سفر خود در مسیرهای مواصلاتی لذت ببرند.

سردار رادان متذکر شد: مسافرانی که از مسیرهای مواصلاتی برای سفرهای نوروزی استفاده می‌کنند باید نسبت به استراحت کافی در طول مسیر اقدام کنند تا احتمال مخاطرات جاده‌ای به حداقل برسد.

فرمانده انتظامی کل کشور در خصوص ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی نیز عنوان کرد: برخی از استان‌ها در زمینه ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی عملکرد خوبی داشته‌اند و استان فارس نیز در این بخش توانسته جز استان‌های خوب در سطح کشور باشد این در حالی است که بیشترین تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد.

سردار رادان از راه اندازی مرکز تحلیل داده در فرماندهی انتظامی کل کشور خبر داد و ادامه داد: پلیس آینده پلیسی مقتدر و تخصصی است از این رو مرکز تحلیل داده در فراجا تشکیل شده تا پلیس‌های تخصصی از محتواهایی که مرکز داده برای آنها تدارک دیده است استفاده کنند.

وی در خصوص تحقق شعار سال نیز یادآور شد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، پلی در تلاش است تا با حمایت واقعی از تولید کنندگان زمینه افزایش تولید را فراهم کند این در حالی است که بر اساس وظیفه ذاتی پلیس مبارزه با قاچاق کالا نیز وظیفه نیروی انتظامی بوده و در تلاش هستیم تا برخورد لازم با قاچاقچیان در این حوزه صورت بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113747

مهمترین اخبار ایران و جهان: