نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 01:06

نماینده رهبری: جوانان بدحجاب هم فرزندان ما هستند/ هدایتگری اولویت مداحان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: جوانانی که بعضاً بدحجاب یا شل‌حجاب هستند، فرزندانمان هستند و ما نمی‌توانیم به مرگ آنها راضی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در جمع شماری از مداحان اهل‌بیت (ع) در استان سمنان و اعضای کانون مداحان استان اظهار کرد: انسان در کنار تواضع، فروتنی و عبودیت برابر خداوند متعال، باید برای تعامل با دیگران نیز تلاش کند.

وی گفت: خوشبختانه بین مداحان اهل‌بیت (ع) شاهد ادب، تواضع و فروتنی کم‌نظیری نسبت به اساتید و پیشکسوتان هستیم که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: باید خدا را شاکر باشیم که وقتی پیرغلامان اهل‌بیت (ع) در جمعی حضور می‌یابند، سایر افراد نسبت به آنها ابراز ادب و فروتنی می‌کنند؛ این امر قطعاً برکات کار شما را زیاد خواهد کرد.

مطیعی افزود: سرمایه‌گذاری روی نسل جوان و نوجوان در حوزه مداحی امری ماندگار است که ذخیره قبر و قیامت انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: افتخار یک مداح پیشکسوت باید آن باشد که تجارب، مهارت‌ها و دانش خود را به جوانان منتقل کند تا شاهد تربیت مداحان نوجوان در استان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: باید فاصله نسل جوان مداحان با پیشکسوتان این حوزه کاهش یابد و این دو گروه در برنامه‌ها از ظرفیت یکدیگر بهره‌مند شوند و ارتباط آنها گسترش یابد.

مطیعی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدتی قبل فرمودند مداح و ستایشگر وقتی وارد این عرصه می‌شوند، باید هدف خود را هدایتگری قرار دهد.

وی تصریح کرد: هدایتگری یعنی اشعار، کلمات، محتوا و آهنگ مداحی‌ها باید درجه معنویت و تقوای مخاطب را ارتقا دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان خطاب به حاضران، با بیان اینکه تأثیرگذاری در مداحی و انتخاب اشعار را مدنظر قرار دهید، گفت: خوشبختانه بسیاری از مداحان و ستایشگران اهل‌بیت (ع) جایگاه خود را بین مردم می‌دانند و به سبب کسوت خود، از انجام برخی امور نازل خودداری می‌کنند.

مطیعی اضافه کرد: گاهی یک کلمه بسیاری از برکات را اضافه می‌کند و گاهی نیز تمام زحمات را از بین می‌برد؛ باید مراقب باشیم از چه کلمات و تعابیری در زمانی که تریبون در اختیار ما قرار دارد، استفاده می‌کنیم.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد وقتی تریبون در اختیارشان قرار می‌گیرد، در شرایط محیط قرار می‌گیرند و کلماتی را به کار می‌برند که تمام کارها را خراب می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: بارها گفته‌ایم این جوانان که بعضاً بدحجاب یا شل‌حجاب هستند، فرزندانمان هستند و ما نمی‌توانیم به مرگ آنها راضی باشیم.

مطیعی اضافه کرد: نکته این است که گاهی یک مداح یا صاحب تریبون اگر کلمه‌ای را زیاد یا کم کند، نتیجه آن مثبت زیاد و منفی زیاد می‌شود!

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که لازم می‌دانیم مداحان را به آن توجه دهیم، مسأله جمعیت و فرزندآوری است که امیدواریم این موضوع در منابر و تریبون‌ها مطرح شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گزارشی از اقدامات این اداره کل در خصوص جامعه مداحان استان ارائه کرد و تعدادی از مداحان حاضر در جلسه نیز به نوحه‌خوانی و مرثیه‌خوانی پرداختند.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154447

مهمترین اخبار ایران و جهان: