نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:33

گره های صادراتی بندر امیرآباد باز شود/توقف سد زارم رود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که گره‌های وارداتی و صادراتی در بندر امیرآباد باید روان شود، گفت: تسهیل سازی امور امری مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر،، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل بندر امیرآباد اظهار داشت: گره‌های وارداتی و صادراتی در بندر امیرآباد باید روان شود،
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در ۱۵ فروردین ماه امسال در جلسه رسمی با کارگزاران نظام، اعلام کرد: معظم له چهار الزام و سه توصیه را بیان کردند و یکی این مسئله است که برای تصمیمات و بخش‌نامه‌های گوناگون که دست و پاگیر است فکری شود.
آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نیمه کاره بودن سد زارم رود، عنوان کرد: باوجود خشکسالی امسال اتمام پروژه این سد ضروری بود اما الان شش ماه منابع طبیعی این پروژه با پیشرفت ۶۰ درصدی را تعطیل کرده است‌.
نماینده ولی فقیه در مازندران با این پرسش که آیا از ابتدا بررسی‌ها و مطالعات این پروژه‌ها انجام نشد و چگونه وسط کار تعطیل می‌شود، افزود: این ماجرا از داستان آسیاب ساختن در روستای بی آب هم بی مزه‌تر است، درحالی که می‌توان به جای هر درخت دو درخت کاشت.
وی با اشاره به ظرفیت بالای بندر امیرآباد، با بیان اینکه این بندر هزار و ۶۰ هکتار زمین دارد، تاکید کرد: همین یک بندر کافی است تا واردات و صادرات سه استان شمالی انجام شود اما متأسفانه ما در گره زدن کارها نخبه هستیم‌.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اگر بنا باشد صادرات انجام نشود چرا این فضا را اشغال کردند و باید به مشکلات فرهنگی اقتصادی و معیشتی نیروهای خود توجه شود.
منبع: مهر
شناسه خبر: 1153947

مهمترین اخبار ایران و جهان: