نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 18:55

اندیشه های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است

زنجان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: اندیشه، افکار و نام استاد شهید مطهری ماندگار، ابدی و جاودانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی، عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج با بیان اینکه امام راحل (ره) از تعابیر ژرف، شگفت انگیز، فیلسوفی توانا و اندیشمند در وصف این استاد وارسته و سخت کوش به کار برده، که این موضوع نشان دهنده جامعیت علمی و خدمات ارزشمند وی در عرصه دینی و اعتقادی است، گفت: اندیشه، افکار و نام استاد شهید مطهری ماندگار، ابدی و جاودانه است.

وی با اشاره به اینکه با تدبیر شهید محلاتی نماینده وقت امام (ره) در سپاه، سالروز شهادت آیت‌الله مطهری روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است، افزود: سپاه و بسیج حافظان انقلاب اسلامی هستند و این امر خطیر که برعهده پاسداران است نیاز به آشنایی معارف دینی دارد تا بتوانند به خوبی از این نظام دفاع کنند.

رضایی با بیان اینکه مبانی و اندیشه‌های فکری شهید مطهری مورد تایید امام راحل (ره) بود، ادامه داد: تفکر استاد شهید مرتضی مطهری بهترین راهنما برای تمامی کسانی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند و این هفته بهترین فرصت برای قدردانی از زحمات مربیان، هادیان سیاسی، معلمان و فرهنگیان پیشکسوت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی چراغ راه برای نظام جمهوری اسلامی شده است، گفت: این اندیشه و علم و تفکرات شهید مطهری نشأت گرفته از توجهات ایشان به قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت است.

رضایی افزود: تفکرات شهید مطهری پس از شهادت وی و پس از گذشت سال‌ها پویا و متناسب با نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: استاد شهید مطهری برای ترویج اندیشه‌های ناب محمدی شب و روز تلاش می‌کردند و امروز شاهد آن هستیم که این سختی‌ها و تلاش‌ها به ثمر نشسته و طبق فرمایش امام خمینی (ره) اندیشه‌های شهید مطهری امروز تاثیرگذارترین مکتب در جهان اسلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید مطهری در تمام عمر خود به دنبال کسب علم و دانش و رشد و تعالی بود و این مرد عالم هیچگاه برای به دست آوردن منافع در جمهوری اسلامی تلاش نکرد و هدف ایشان رسیدن به جامعه رشد یافته و آرمانی بود.

رضایی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری روز بزرگداشت مقام شامخ معلمان است، افزود: این روز بهترین فرصت برای یادآوری افکار، اندیشه و مجاهدات های دانشمند و فیلسوف بزرگ شهید مطهری است و امید است بتوان از این فرصت برای آشنایی نسل نوجوان و جوان با اندیشه‌های ناب شهید استفاده کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178647

مهمترین اخبار ایران و جهان: