نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 13:00

رونمایی از ۳ کتاب با موضوع زندگی آیت‌الله ترابی در دامغان

هم‌زمان با نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله ترابی، عالم مجاهد آیین رونمایی از سه کتاب «آقای شهر»، «کلام محمود» و «دیباچه‌ای بر دفتر خورشید» در دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، آیین رونمایی از کتاب و خاطره‌گویی ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدمحمود ترابی، عالم عالی‌قدر و امام جمعه سابق دامغان با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، ابوالفضل صادقی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی ترابی نویسنده اثر، خانواده و فرزندان ایشان، جمعی از مسؤولان، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر دامغان در حسینیه محله امام (ره) این شهر برگزار شد.

کتاب «آقای شهر»

این اثر، روایتی از زندگی، اندیشه و خاطرات آن عالم وارسته است که در پنج فصل و در ۲۷۲ صفحه به رشته تحریر درآمده و ازجمله به زندگی‌نامه، مقالات، خاطرات، تصاویر و نقطه نظرات شخصیت‌های مختلف علمی و سیاسی درباره ایشان می‌پردازد.

کتاب «کلام محمود»

این کتاب، پس از تألیف کتاب «مقام محمود» در سال گذشته، برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه مرحوم آیت‌الله ترابی است که به شرح و توضیح 14 روایت نورانی اهل‌بیت (ع) اختصاص دارد.

کتاب «دیباچه‌ای بر دفتر خورشید»

این کتاب به بیان ۲۲ روایت ناب و شنیدنی از زندگانی آن آموزگار اخلاق و اخلاص، با روایتگری فرزند ایشان پرداخته و مخاطبان را با گوشه‌های مختلفی از زندگی درس‌آموز ایشان آشنا می‌کند.

همچنین در این برنامه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره تبلیغات اسلامی دامغان از نویسنده این سه اثر با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد و فرزند برومند آیت‌الله ترابی نیز ضمن بیان خاطراتی از پدر، از برگزارکنندگان این برنامه قدردانی کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177947

مهمترین اخبار ایران و جهان: