نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 18:31

۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان بازدید کردند

زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از بازدید ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی استان زنجان طی تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی روز پنجشنبه در ایام نوروز امسال از ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۵ فرودین سالجاری ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان زنجان بازدید کردند اظهار کرد: این استان دارای جاذبه‌های زیادی اعم از طبیعی، فرهنگی مذهبی بوده که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد موزه‌ها و پایگاههای پربازدید کننده کشور بودند، افزود: همچنین یکی از ظرفیت‌های استان غار کتله خور است که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده و رکورد جدیدی از بازدید آن ثبت شد.

صفوی با بیان اینکه در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی و میراث فرهنگی استان برگزار شد، اضافه کرد: این تور گردشگری به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بازدید رایگان برای بانوان محجبه و خانواده آنها فراهم شد، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته استان زنجان رتبه ۱۳ کشوری را در بحث بلیت فروشی کسب کرد.

صفوی افزود: در راستای جذب گردشگران لوح شهروند افتخاری به ۲۵ خانواده با حضور شهردار زنجان و فرماندار سلطانیه اعطا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اقدامات مشترک صورت گرفته در قالب همکاری با سایر استان‌ها اضافه کرد: در این راستا طبق تهاتر صورت گرفته با سمنان جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان معرفی شد.

صفوی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی خبر داد و گفت: ۹۲۰ نفر روز در اماکن و جاذبه‌های تاریخی زنجان را به گردشگران معرفی کردند.

وی افزود: همچنین برای معرفی استان زنجان نشریه دیجیتالی طراحی شده و در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز استان معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131903

مهمترین اخبار ایران و جهان: