نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 01:39

گسترش "شکاف مرگ" بین ایالات متحده و اروپا

بر اساس یک مطالعه جدید، ایالات متحده نسبت به کشورهای پردرآمد اروپایی مرگ و میر بیشتری دارد، شکافی که در طول پاندمی کووید ۱۹ بیشتر شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، مرگ و میر بیش از حد مواردی هستند که ناشی از همه نوع علل و فراتر از آن چیزی است که در شرایط معمول انتظار می‌رود.

«پاتریک هوولاین»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «شکاف بین اروپا و ایالات متحده فقط به دلیل مدیریت کووید ۱۹ توسط ایالات متحده نیست.»

وی در ادامه افزود: «تلفات مزمن مرگ‌ومیرهای بیش از حد به دلایلی غیر از کووید ۱۹ نیز همچنان در حال افزایش است که نشان‌دهنده شکست سیاست بهداشتی ایالات متحده در ادغام ابعاد اجتماعی، روان‌شناختی و اقتصادی سلامت، ناشی از شبکه ضعیف امنیت اجتماعی و عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای همه است.»

تحقیقات گذشته افزایش قابل توجهی از شکاف مرگ و میر بین ایالات متحده و پنج کشور اروپایی را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ ثبت کرده است. این کشورها انگلستان و ولز؛ فرانسه؛ آلمان؛ ایتالیا؛ و اسپانیا هستند.

در مقایسه با آن کشورها، شواهد رو به رشد نشان می‌دهد که ایالات متحده نرخ مرگ و میر بیشتری را در طول پاندمی تجربه کرده است.

در مطالعه جدید، محققان میزان مرگ و میر اضافی در ایالات متحده را نسبت به پنج کشور برای سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ محاسبه کرد.

بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱، تعداد سالانه مرگ‌ومیرهای بیش از حد در ایالات متحده تقریباً دو برابر شد که ۴۵ درصد از این افزایش به دلایلی غیر از کووید ۱۹ بود.

در سال ۲۰۲۱، ۲۵ درصد از مرگ و میرهای بیش از حد در ایالات متحده به کووید ۱۹ نسبت داده شد.

هوولاین می‌گوید: «تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه پاندمی در این شکاف نقش داشته است، نیاز است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126147

مهمترین اخبار ایران و جهان: