نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 12:33

آذربایجان غربی برای تردد زائران اربعین حسینی آماده است

استاندار و رییس ستاد اربعین آذربایجان غربی گفت: مرزهای این استان بویژه تمرچین امنیت مطلوب دارد و برای تردد و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آماده است.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدصادق معتمدیان استاندار و رییس ستاد اربعین آذربایجان غربی در جلسه ستاد استانی اربعین افزود: سال گذشته که مرز تمرچین هم برای تردد در ایام اربعین تعیین شد تدابیر لازم صورت گرفت و خدمات حداکثری در بخش‌های مختلف با وجود محدودیت‌ها به زائران داده شد.

وی اظهار کرد: با تدابیر لازم خوشبختانه آذربایجان غربی امن ترین مرز از لحاظ ارایه خدمات به زائران بود و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و همچنین خیرین بصورت خودجوش به میدان آمده و همراهی کردند.

معتمدیان ادامه داد: نیروهای مرزبانی، ارتش، راه و شهرسازی، راهداری و پایانه‌ها، علوم پزشکی و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان تلاش کردند رضایت زائران اربعین را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال ماموریتی به کمیته‌های ستاد اربعین استان داده شده تا به آسیب شناسی پرداخته و با نظر سنجی اطلاعات و امکانات، مشکلات و کمبودها را شناسایی و در اختیار قرار دهند تا در برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد.

رییس ستاد اربعین آذربایجان غربی یادآور شد: اگر امسال قرار باشد ۵۰۰ هزار زائر را از مرز تمرچین در اربعین عبور دهیم باید زیرساخت‌های لازم ایجاد و بهبود آنها مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: تلاش شود زیرساخت‌های لازم همانند نمازخانه، سرویس بهداشتی ثابت و سیار در مسیرهای منتهی به تمرچین که مورد نیاز است باید پیش بینی شود همچنین شرکت‌های برق، مخابرات و گاز نیز اقدامات لازم برای ارائه خدمات در این مرز را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از استان‌هایی هستیم که صحنه‌های زیبایی از حضور و کمک اقلیت‌های دینی اعم از آشوریان و ارامنه را در خدمت به زائران اربعین داشتیم، افزود: این کارها هر چند محدود بود ولی باید به شکل مناسب مستند سازی شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147503

مهمترین اخبار ایران و جهان: