نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 21:37

آسمان همدان ظهر جمعه صاف می شود

همدان- کارشناس هواشناسی استان همدان گفت:با توجه به کاهش دما احتمال بارش برف در ارتفاعات استان طی صبح جمعه دور از انتظار نخواهد بود و از بعدازظهر جمعه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید را در برخی از نقاط استان بویژه در مناطق غربی و جنوبی استان داشتیم که بیشترین میزان بارش از ایستگاه باران سنجی روستای ده حیدر نهاوند به میزان ۷۱ میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش در ایستگاه بارش دانشگاه بوعلی به میزان ۱۷ میلیمتر به ثبت رسیده است؛ افزود: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی در استان تضعیف شده و تا ظهر فردا همچنان احتمال رگبار پراکنده باران در برخی از نقاط استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دما احتمال بارش برف در ارتفاعات استان نیز طی صبح جمعه دور از انتظار نخواهد بود و از بعدازظهر جمعه و طی چند روز آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

باقری شکیب بیان کرد: از نظر تغییرات دمایی از صبح فردا با کاهش ابرناکی و خروج تدریجی سامانه بارشی کاهش دما را در استان خواهیم داشت و دمای کمینه طی صبح جمعه و به ویژه در صبح شنبه در برخی از نقاط استان تا منفی ۲ درجه هم خواهد رسید.

وی افزود: روز گذشته فامنین با دمای ۱۹ درجه گرم‌ترین شهر استان و صبح امروز گل تپه با دمای ۵ درجه خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی همدان تصریح کرد: تغییرات دمایی در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و۱۰ درجه بوده و امشب هم در خنک‌ترین ساعات دمای هوا در همدان به ۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146247

مهمترین اخبار ایران و جهان: