نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 09:55

احیای شب 23 ماه رمضان در رودان + عکس

رودانی ها عاشق و دلداده اهل بیت در شب بیست و سوم هم قرآن را با هزار امید و آرزو بر سرشان نهادند تا خداوند رحمان بار دیگر دست بخشش و نوازش بر سرشان بکشد و سرنوشت‌های یک‌ساله را به بهترین شکل بنویسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان ، در شب های قدر رودان وقتی در خیابان های قدم بزنید صدای جوشن خوانی مردم بهشت جنوب از سوی هر حسینیه و مسجدی به گوش می رسد واعظان شما را از هر جهت به سمت پرودگار دعوت می کنند اما در این شب ها  در نقطه خاص از شهر  از ساعت ۲۲ قرار  میعادگاه عاشقان در جوار پنج شهید گمنام در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام بود جایی که همه دلدادگان همچون شمعی به دورش جمع می شدند تا با نوای العف خود آنان را در پیشگاه باری تعالی واسطه کنند.

مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام رودان در شب های قدر حال و هوایی دیگری دارد اینجا نقطه اتصال به آسمان است جایی که  چشمان همه مومنان به آسمان دوخته می شود.

در شب بیست و سوم هم در اینجا خیل عظیم مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد همگی دست‌هایشان به سمت آسمان بلند است و همگی به یک ریسمان متوسل شده‌اند و آن ریسمان اهل بیت علیهم السلام است ریسمانی از جنس نور در شبی که خداوند یک سوره در توصیف آن نازل کرده و از هزار شب بهتر است.

در این شب تقدیر، رودانی ها جوشن به دست  «سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» را یک صدا خواندند تا در زیر نور ماه شب بیست و سوم، همراه با نسیم خنک بهاری، با قلب های شکسته ای که امید به رحمت بی پایان دارند، دست های نیاز رو به سوی آسمان گرفته و طلب بخشش و عافیت کنند.

عکس: قاسم نگاری

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146947

مهمترین اخبار ایران و جهان: