نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 16:58

بزرگ‌ترین بانک آمریکا پای کار حل بحران بانکی این کشور/سقوط 97 درصدی سهام فرست ریپابلیک

براساس توافق انجام شده در قالب تلاش برای حل بحران بانک فرست ریپابلیک، قرار شده بانک جی‌پی مورگان که بزرگترین بانک آمریکا به شمار می‌رود بیشتر دارایی‌های بانک فرست ریپابلیک که چند هفته‌ای است درگیر بحران شده بخرد و سپرده‌های مشتریان آن را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بانک جی‌پی مرگان آمریکا که بزرگترین بانک این کشور به شمارمی رود قرار است بخش قابل توجهی از دارایی‌های بانک بحران زده فرست ریپابلیک را خریداری کرده و مسئولیت بازپرداخت سپرده مشتریان آن را برعهده بگیرد.

بانک فرست ریپابلیک سومین بانک آمریکایی است که در دو ماه گذشته تعطیل و منحل می‌شود.

موضوع توافق در این زمینه ساعاتی پیش از سوی دولت آمریکا اعلام شد و جی‌پی مورگان مسئولیت 173 میلیارد دلار وام، 30 میلیارد دلار اوراق قرضه و 92 میلیارد دلار سپرده مشتریان در بانک فرست ریپابلیک را برعهده گرفته است.

 

بانک فرست ریپابلیک طی هفته‌های گذشته میلیاردها دلار از دولت آمریکا کمک مالی دریافت کرد تا شاید بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. اما آمارها نشان می‌دهد باوجود دریافت کمک‌های دولتی اما اوضاع این بانک بهبود پیدا نکرده که هیچ، بدتر هم شده است.

در گام نخست نهاد بیمه سپرده‌گذاری فدرال آمریکا مسئولیت کنترل فرست ریپابلیک را برعهده گرفت و سپس برای فروش دارایی‌های آن مناقصه برگزار شد که با توجه به ورود جی‌پی مرگان به نظر می‌رسد این بانک توانسته در مناقصه فرست ریپابلیک برنده شود.

در معاملات صبح امروز ارزش سهام بانک فرست ریپابلیک بیش از 43 درصد ریخت و باعث شد تا میزان سقوط سهام این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون به 97 درصد برسد. با این وجود اما سهام جی‌پی مرگان 2.7 درصد بالا رفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180803

مهمترین اخبار ایران و جهان: