نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:21

تشریح آخرین وضعیت بیمارستان نرگسی/ایستادگی حسینی پور و مسئولان علوم پزشکی مقابل تعطیلی بیمارستان رجایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مشکلاتی وجود دارد که بیمارستان نرگسی را در گذشته جایگزین بیمارستان شهید رجایی عنوان کرده‌اند.

سعید جاودان سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در خصوص بیمارستان نرگسی و آخرین وضعیت آن اظهار کرد: بیمارستان نرگسی مجوز ندارد ما به دنبال کسب مجوز آن هستیم و بخشی از کارهای مربوط به این موضوع را تاکنون انجام داده ایم. 

وی بیان کرد: امیدواریم که در کنار پیگیری و تلاش ما، مسئولین نیز برای گرفتن مجوز این بیمارستان همکاری های لازم را انجام دهند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: ما باید برای دریافت دو مجوز تلاش کنیم، که یکی از آنها برای بیمارستان شهید رجایی که مربوط به خودش است و مجوز دیگر نیز برای بیمارستان نرگسی می باشد.

جاودان سیرت عنوان کرد: اگر این کار صورت گیرد میتوانیم نوید بسیار خوبی به مردم گچساران داده که در جذب نیرو با توجه به چارتی که برای ما معرفی می شود، تعداد از نیروهای بیکار در سطح گچساران را برای بیمارستان جذب کنیم.

 وی گفت: مشکلاتی متاسفانه بوده که بیمارستان نرگسی را در گذشته جایگزین بیمارستان شهید رجایی عنوان کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه با معرفی کردن بیمارستان نرگسی به عنوان جایگزین، بیمارستان شهید رجایی راباید کلا تعطیل کنیم، خاطرنشان کرد: در سفری که به همراه نماینده مردم گچساران باشت به وزارت خانه داشتیم زیر بار این تعطیلی نرفتیم.

جاودان سیرت بیان کرد: ما به مسئولان وزارتخانه گفتیم تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش تعطیلی بیمارستان شهید رجایی و جایگزین شدن نرگسی به جای آن نخواهیم بود، و به جد پیگیر حل این مشکل هستیم.

وی افزود: در وزارت بهداشت نیز قول همکاری را به ما داده اند ولی باید یک سری مراحل را پشت سر بگذاریم که بخشی از آن را ما در سطح استان تاکنون طی کرده ایم و امیدواریم که ظرف یک ماه آینده نیز بخش دیگری از آن کارها انجام شود و هر چه زودتر به نتیجه دلخواه برسیم.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تمام تلاشمان را در راستای احقاق حقوق حقه مردم گجساران انجام میدهیم و هیچ کوتاهی در این خصوص نخواهیم کرد، گفت: یقین داریم با حمایت های استاندار و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و پیگیری های ما این مشکل حل خواهد شد.

 جاودان سیرت ادامه داد: بیمارستان باید موافقت اصولی و مجوز داشته باشد اما بیمارستان نرگسی در واقع در حال حاضر تابعه ای از بیمارستان شهید رجایی است.

 وی اضافه کرد: برای بیمارستان نرگسی به عنوان یک بیمارستان مستقل مجوزی را هنوز صادر نکرده اند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: ما پیگیر دریافت مجوزات لازم برای بیمارستان نرگسی هستیم و در صورت دریافت این موضوع و مجوزها چارت تشکیلاتی بیمارستان پزشک، پرستار،کادر درمان و اداری به کار گرفته خواهد شد.

 جاودان سیرت بیان کرد: بیمارستان نرگسی گچساران در حال حاضر به جز نبود سی تی اسکن هیچ گونه کمبودی ندارد، با تلاش و پیگیری نماینده مردم گچساران باشت در مجلس و دیداری که به همراه وی با وزیربهداشت داشتیم قول سی تی اسکن را برای بیمارستان نرگسی به ما داده اند.

به گزارش فارس بیمارستان 140 تخت خوابی نرگسی در آبان ماه سال ۹۹ با وجود آماده نبودن ارائه خدمات به مردم افتتاح سد.

بیمارستان 140 تختخوابی نرگسی در زمینی به مساحت چهار هکتار و زمینی به مساحت 40هزار متر مربع با زیربنای 10هزار و700متر مربع در 6 طبقه و 2 بلوک ساخته شده است.

 بیمارستان نرگسی گچساران  دارای بخش های اورژانس با 25 تخت، درمانگاه، «سی سی یو» با چهار تخت، 6 تخت «آی سی یو»، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

 کار ساخت این بیمارستان واقع در میدان نرگسی دوگنبدان از مرداد ماه 92 آغاز شده بود.

پایان پیام/۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180247

مهمترین اخبار ایران و جهان: