نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 18:25

پویش پخت مقلوبه در گلستان راه اندازی شد

گرگان- مسئول نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای پویش پخت مقلوبه در قالب کنش سیاسی ضدصهیونیستی توسط بانوان استان خبرداد.

سمیه امیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با سایر زنان آزادیخواه های جهان اسلام زنان گلستانی با شرکت در فعالیت فرهنگی و پویش پخت غذای فلسطینی مقلوبه در قالب کنش سیاسی ضدصهیونیستی حمایت خود را از مظلومان فلسطینی فریاد خواهند زد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: پخت و طبخ غذای مقلوبه در قالب این پویش فرهنگی نماد و روایتی از مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین در برابر ظلم و جور اسرائیل غاصب است.

وی گفت: در فلسطین اشغالی برخی بانوان با تمسک به آیات کلام الله مجید، زندگی شأن را وقف مسجدالاقصی کرده اند که در اصطلاح عامیانه مردم این بانوان را با نام «مرابطه» می‌شناسند و به جمع آنها «مرابطات» می گویند.

امیری ادامه داد: پذیرایی خلاقانه بر مبنای آموزه‌های مقاومت و مبارزه فرهنگی یکی از اموری است که در چند سال اخیر از سوی مرابطات الاقصی رسانه‌ای شده و این بانوان تعمداً غذاهایی به سبک ته چین می پزند که برای کشیدن آن در ظرف و تعارف به دیگران باید قابلمه را سر و ته و غذا را خالی کرد،. این کار را دقیقاً پیش چشم سربازان اسرائیلی به کنایه از سرنگونی این رژیم انجام می‌دهند.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برگرداندن قابلمه‌ها (به عنوان بخشی از فرآیند طبخ این غذا) برای این رژیم غاصب پیامی مهم دارد و به آنها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند.

وی گفت: با گذشت چند سال و در روزگار فعلی غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری اسرائیل تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1145991

مهمترین اخبار ایران و جهان: