نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 17:31

رونمایی از دومین المان دیوار کتاب در قزوین/ ۱٠ سردیس از شهدا و بزرگان قزوینی در میادین شهر نصب شد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: المان دیوار کتاب شهر با هدف اشاعه مباحث فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین شهروندان ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا منجم در حاشیه مراسم رونمایی از دومین المان دیوار کتاب شهر قزوین که به مناسبت هفته شورا برگزار شد، اظهار کرد: المان دیوار کتاب شهر با هدف اشاعه مباحث فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین شهروندان ساخته شده است.

وی ضمن اشاره به طراحی این المان ها به سفارش سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و طراحی آن ها توسط هنرمندان قزوینی گفت: المان دیوار کتاب با ارتفاع سه و نیم متر و به طول ۱۰ متر از جنس فایبرگلاس و اسکلت فلزی طراحی شده که در شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین یادآور شد: جهت معرفی آثار ارزشمند نویسندگان و ادیبان قزوینی کتب استفاده شده در المان دیوار کتاب از آثار فاخر هنرمندان قزوینی است.

منجم خاطرنشان کرد: خابواب الجنان ملأ رفیع واعظ قزوینی، سید اشرف الدین قزوینی، عبید زاکانی آثار البلاد و اخبار العباد زکریای قزوینی، تذکره میخانه ملأ عبدالنبی قزوینی، اخبار العباد زکریای قزوینی، لغت نامه علی اکبر دهخدا و مینودر یا باب الجنه قزوین سید محمد علی گلریز از آثار هنرمندانی است که در دومین المان دیوار کتاب شهر قزوین استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین افزود: نصب ۱۰ سردیس از شهدا، بزرگان و مفاخر قزوینی در میادین آزادی و شهدا از دیگر برنامه های این سازمان جهت معرفی مفاخر قزوینی است.

وی در ادامه از اجرای نورپردازی در میادین و معابر شهر خبر داد و عنوان کرد: نورپردازی در میدان آزادی، نواحی منفصل شهری، میدان مینودر، خیابان های طالقانی و فلسطین انجام شده است.

گفتنی است دومین المان دیوار کتاب امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار و جمعی از مدیران شهری در خیابان خیام رونمایی و نصب شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186547

مهمترین اخبار ایران و جهان: