نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 08:19

هر آنچه درباره کارت سوخت باید بدانید/شارژ دو نرخی سهمیه ماهانه دارندگان خودرو

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: کارت سوخت شخصی شهروندان هرماه به میزان 60 لیتر ‏بنزین با نرخ 1500 تومان و 150 لیتر نیز با نرخ 3 هزار تومان شارژ می شود.

جهانبخش ‏نوکانی‎ ‎در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تشریح عملکرد و میزان فرآورده‌های توزیع شده در سطح استان طی سال گذشته، ‏به آغاز عملیات تامین و ذخیره‌سازی سوخت روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه مخصوصا با کاهش دما و اولویت تامین گاز طبیعی بخش خانگی، ‏برنامه‌ریزی شرکت بر تامین و ذخیره‌سازی مطلوب و به موقع سوخت مورد نیاز نیروگاه متمرکز شد و باتوجه به روند افزایشی مصرف سوخت مایع نیروگاه با تلاش همکاران شرکت این مهم به نحو ‏احسن انجام گرفت.

وی با اشاره به آمادگی نیروهای این شرکت برای تامین به موقع نیازهای مردم استان در خصوص فرآورده‌های نفتی، عنوان کرد: در حال حاضر 9 ناحیه، دو واحد تأسیسات انبار نفت، 88 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی، 54 ‏جایگاه سی‌ان‌جی و 263 فروشندگی روستایی سوخت موردنیاز مردم استان را تأمین می‌کنند.‏

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در ادامه به اجرای برنامه جمع‌آوری کارت‌های اضطراری مازاد در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در ‏راستای مدیریت مصرف سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و لزوم استفاده از ‏کارت سوخت شخصی توسط شهروندان اشاره کرد و افزود: کارت شخصی شهروندان هرماه به میزان 60 لیتر ‏بنزین با نرخ اول و 150 لیتر نیز با نرخ دوم (30000ریال) شارژ می‌شود.

نوکانی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با کارت ‏شخصی خود نسبت به دریافت بنزین با نرخ دوم اقدام کنند و نیازی به کارت اضطراری جایگاه نخواهند داشت.

وی افزود: تمامی کارت‌های اضطراری مجاری عرضه سوخت جمع‌آوری نخواهند شد و یک یا دو ‏کارت سوخت برای شرایط اضطراری، برای افرادی که کارت سوخت شخصی خود را احیانا به همراه ندارند، ‏موجود است.‏

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان سپس با اشاره اهمیت مصرف گاز مایع و ‏ساماندهی توزیع این فرآورده، از اجرای طرح توزیع الکترونیک گازمایع در استان برای شناسایی مصرف ‌کنندگان واقعی، مدیریت مصرف و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه این فرآورده خبر داد.

وی گفت: ‏سازمان‌های متولی مانند جهاد ‏کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و.. در جهت الزام ذینفعان و شرکت ‌های تولیدی زیرمجموعه خود در سامانه درخواست فرآوده‌های نفتی ‏‏‏http://newtejaratasan.niopdc.ir‏ ثبت‌نام کنند تا نسبت ‏به تامین و توزیع الکترونیکی گاز مایع ‏مورد نیاز این ‏شرکت‌ها نیز اقدام شود.‏

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1184891

مهمترین اخبار ایران و جهان: