نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:58

تمجید دوباره پاکستان از توافق تهران-ریاض

«سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و «ریاض حسین پیرزاده» وزیر حقوق بشر پاکستان در اسلام آباد دیدار و بر عزم دو کشور برای تقویت روابط تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای در اسلام آباد از دیدار خداحافظی سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با «ریاض حسین پیرزاده» مقام ارشد پاکستانی خبر دادند.

بنا بر گزارش وبگاه «سما»، سفیر ایران و وزیر حقوق بشر پاکستان در این دیدار عزم دو کشور را برای بررسی زمینه‌های بیشتری از همکاری‌های دوجانبه و روابط اقتصادی تاکید کردند.

منابع رسانه‌ای پاکستانی گزارش دادند که این دیدار خداحافظی سفیر ایران با وزیر حقوق بشر پاکستان روز چهارشنبه (امروز) در اسلام آباد برگزار شد.

پیرزاده طی این دیدار از تلاش‌های آقای حسینی برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بین ایران و پاکستان قدردانی کرد.

وزیر حقوق بشر پاکستان همچنین اقدامات اخیر ایران و عربستان سعودی برای عادی سازی روابط را مثبت خواند و از این اقدام استقبال کرد.

به گفته این مقام ارشد پاکستانی، آشتی ایران و عربستان سعودی اقدامی بزرگ در راستای صلح و ثبات در خلیج فارس خواهد بود و همچنین کل جامعه کشورهای اسلامی را در هم راستا خواهد کرد.

ایران و عربستان سعودی ماه گذشته با میانجیگری چین روابط دیپلماتیک خود را ازسرگرفتند. در این توافق آمده که روابط تهران و ریاض و بازگشایی متقابل سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های آن‌ها حداکثر طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت.

ریاض حسین پیرزاده در این دیدار از حمایت ناگسستنی ایران از مردم جامو و کشمیر و همچنین فلسطینیان قدردانی کرد؛ مردمانی که به گفته وزیر پاکستانی در معرض نقض شدید حقوق بشر قرار دارند.

بنا بر گزارش رسانه‌های پاکستانی، سید محمد علی حسینی از میزبانی گرم و حمایت مردم و دولت پاکستان از او در زمان تصدید سفارت ایران در اسلام آباد قدردانی کرد.

سفیر ایران در پاکستان افزود، ایران دو گذرگاه مرزی جدید در بلوچستان ایجاد کرد و حجم مراودات تجاری دو کشور به بالای دو میلیارد دلار افزایش یافته است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159747

مهمترین اخبار ایران و جهان: