نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 12:43

توسعه استان زنجان نیازمند استفاده از همه امکانات و بازوها است

زنجان-استاندار زنجان به استفاده از همه امکانات و بازوها برای توسعه استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه بسیج سازندگی اظهار کرد: برای توسعه استان باید از همه بازوها و امکانات کشور و استان به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از این بازوها و امکانات مجموعه سپاه است که علاوه بر پاسداری از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی، سال‌هاست وظیفه سازندگی را نیز در کشور دنبال می‌کند.

استاندار زنجان به افزایش تعامل مسئولان با مجموعه سپاه و بسیج تأکید کرد و گفت: باید مشکلات و عدم هماهنگی را به حداقل برسانیم و دستگاه‎های زیرساختی و دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی در این زمینه باید پیشرو باشند.

وی یادآور شد: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) ظرفیت‌های بالایی در پیشبرد فعالیت‌های سازندگی دارد و تلاش ما این است در کنار اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستا در ساخت مسکن محرومان نیز از توان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بهره بگیریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در این جلسه ابراز کرد: بیشترین پروژه‌های آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های طارم، ایجرود و بخش‌هایی از شهرستان ماهنشان است.

علیرضا جزءقاسمی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به ۵۷ روستای این استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مبلغ قرارداد ۶۸ میلیارد تومان، هم اکنون بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: تلاش داریم هر پروژه‌ای که اجرا می‌شود را در اسرع وقت وارد مدار بهره‌برداری کنیم تا روستائیان از نعمت آب شرب بهره‌مند باشند.

وی به امضای قرار دوم با قرارگاه محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۱۵۷ روستا به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: نقشه‌های این طرح نیز آماده شده و در صورت عملیاتی شدن می‌تواند بخشی از مشکلات تأمین آب را برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه بارندگی امسال خوب بوده است، تصریح کرد: با این حال نسبت به میانگین بلند مدت کاهش بارندگی داریم و وضعیت روان‌آب‌ها مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه مطالبات بسیج در طرح‌های آبرسانی ۳۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: ۱۱ میلیارد تومان از این مطالبات به حساب قرارگاه واریز شده و پیگیر مابقی این مبلغ نیز هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161547

مهمترین اخبار ایران و جهان: