نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 07:53

عید فطر روز همدلی و وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: عید فطر روز وحدت، کمک کردن و همدلی است و قبل از نماز عید باید به فکر مردم و محرومان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان بجنورد اظهار کرد: امام علی(ع) در خصوص حضور در نماز عید فطر می‌فرمایند، زمانی که به قصد نماز به سمت مساجد می‌روید، یاد کنید زمانی که فردای قیامت به سمت خدا می‌روید و زمانی که در مقابل خدا در نماز می‌ایستید به یاد روزی باشید که مقابل خدا می ایستید و حساب و کتاب می‌شوید و زمانی که به منازل بازمی‌گردید به یاد روزی باشید که بعد از حساب و کتاب قیامت به سمت منزل ابدی می‌روید.

وی گفت: امروز روز پاداش گرفتن و خوشحالی روزه‌داران است و بدا به حال کسانی که از هدیه خداوند استفاده نکردند و روزه نگرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند، ۳ مورد نشان از شیعه بودن واقعی است، ابتدا آیا ثروتمندان به فقرا کمک می‌کنند، دوم آیا به راحتی می‌توانند یکدیگر را ببخشند و سوم آیا مواسات و همدلی دارند یا خیر، اگر همه این‌ها باشند شیعه واقعی ما هستند.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: باید کسانی که توان مالی دارند به فقرا کمک کنند و توان بخشیدن یکدیگر را داشته باشیم.

وی ادامه داد: عید فطر روز وحدت، کمک کردن و همدلی است و قبل از نماز عید باید به فکر مردم و محرومان باشیم.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163947

مهمترین اخبار ایران و جهان: