نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 16:42

مددجویان بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان از برخورداری ولی نعمتان تحت پوشش دارای بیماری های صعب العلاج و خاص از خدمات بیمه سلامت در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظهر امروز حامد رضایی در جلسه هم‌اندیشی مدیران کل بهزیستی و بیمه سلامت در رابطه با برخورداری از ظرفیت بالای خدمات بیمه سلامت در محل اداره کل بیمه سلامت اظهار کرد: طبق ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان، وزارت بهداشت مکلف شده است تا پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را تأمین کند.

وی افزود: بر اساس این ماده، علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توان‌بخشی، جسمی و روانی معلولان نیز تأمین شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به ارائه ۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار به معلولان، تشریح کرد: این خدمات شامل ۶ کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در حوزه گفتاردرمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی‌سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی‌سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و ۵ کد در حوزه فیزیوتراپی است. علاوه بر این خدمات ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص ارائه می‌شود که در سامانه بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی در خصوص نحوه استفاده از کدهای خدمتی ستاره‌دار معلولان افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بین بهزیستی و بیمه سلامت، علاوه بر پوشش ۵۹ کد خدمتی ستاره‌دار در بخش دولتی، پرداخت در بخش‌های عمومی و غیردولتی و خصوصی شامل ۱۹ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، اعم از ارتوپد فنی، شنوایی، بینایی، گفتار و کاردرمانی در تعهد بیمه سلامت قرارگرفته است.

رضایی به ظرفیت بالای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در تأمین هزینه‌های ۱۰۷ نوع بیماری خاص، اشاره و تصریح کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بهزیستی در صورت ارائه مستندات و برگ خریدهای درمانی به واحد مددکاری پس از تائید و تصویب در کمیته مربوطه جهت برخورداری از خدمات حمایتی صندوق به ادارات بیمه سلامت معرفی می‌شوند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1118091

مهمترین اخبار ایران و جهان: