نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:20

افزایش شرکت‌کنندگان آزمون‌ اعطای مدرک حافظان قرآن در شرق اصفهان

نائین_رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین گفت: شرکت‌کنندگان آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در شرق اصفهان که در نایین برگزار شد، نسبت به سالهای گذشته افزاش قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام مهدی ربیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هجدهمین مرحله دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: این آزمون در مقاطع ۱۰ جز، ۲۰ جز، ۳۰ جز قرآن کریم برگزار شد که در سال گذشته در شهرستان هشت شرکت کننده وجود داشت و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان به ۳۰ نفر مواجه هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نائین در ادامه گفت: از این تعداد ۳۰ نفر، ۹ نفر از شهرستان نائین و دیگر نفرات از شهر تودشک شهرستان کوهپایه و روستاهای اطراف هستند و این مهم راضی‌کننده نیست اما نشانه‌ای برای شناسایی حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان نائین و شهرستان‌های همجوار به دلیل وجود تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در نائین است.

وی با بیان اینکه دریافت این مدرک تخصصی با مزایای بسیاری همراه است، خاطرنشان کرد: حافظان قرآن کریم بسیاری وجود دارند که به دلیل علاقه بسیار، حفظ قرآن را به روش‌های سنتی انجام دادند اما به منظور شناسایی آنها در سطح استان و حتی در سطح کشوری و بهره مندی‌شان از مزایای حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های دولتی، استخدام و دیگر ظرفیت‌ها، اخذ این مدرک تخصصی الزامی است و ما می‌توانیم به عنوان استاد دوره‌های گوناگون معارف و قرآن از این شرکت کنندگان بهره‌مند شویم.

ربیعی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام شرکت‌کنندگان به آنها برگشت داده می‌شود، گفت: شهرستان نائین از معدود شهرستان‌های دارای حوزه امتحانی است و حتی شهرستان‌هایی مانند اردستان و دیگر شهرها نیز از این مورد بی بهره هستند و تلاش ما حفظ این حوزه امتحانی در شهرستان نائین است و این مهم با استقبال حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان میسر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190403

مهمترین اخبار ایران و جهان: