نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 11:28

«میرضیایف»: مهمترین وظیفه دولت ازبکستان تعامل با جوانان است

رئیس جمهور ازبکستان گفت: مهمترین وظیفه دولت تعامل با جوانان و مشارکت این قشر از جامعه در امور کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشست ویدئویی به موضوع افزایش کارآیی اقدامات انجام شده در امور جوانان اشاره و در این زمینه بیان کرد: کار با جوانان مهمترین وظیفه همه مقامات  است.

میرضیایف اظهار داشت: هم اکنون در کشور ما بیش از 19 میلیون جوان زیر 30 سال زندگی می‌کنند که آنها 55 درصد کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. اکنون سالانه 600 هزار جوان وارد بازار کار شدند و در 10 سال آینده این شاخص به یک میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین باید به آموزش با کیفیت و اشتغال جوانان توجه خاص شود.

رئیس جمهور ازبکستان ادامه داد: تنها در سال گذشته میلادی 350 میلیون و 321 هزار دلار اعتبار برای کارآفرینی جوانان اختصاص دادند و 150 هزار طرح راه اندازی و 325 هزار شغل ایجاد شد. 43 هزار هکتار زمین زیر کشت رفت که برای 435 هزار جوان فرصت شغلی ایجاد شد. همچنین برای بیش از 32 هزار جوان از طریق یارانه تجهیزات، ابزار و کامپیوترها خریداری شد.   

میرضیایف خاطرنشان کرد: اکنون در زمینه حمایت‌های اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی در دست انجام است. در سال گذشته میلادی برای 130 هزار دانشجو معادل 149 میلیون دلار وام آموزشی اعطا شد و تحصیل زنان در مقطع کارشناسی ارشد رایگان شد. همچنین برای 53 هزار دانشجو کم درآمد کمک مالی به صورت پرداخت هزینه  تحصیل ارائه شد و برای 81 هزار دانشجو جهت پرداخت هزینه اجاره خانه، کمک مالی اختصاص داده شد.

وی عنوان کرد: اما هنوز مسائل روز زیادی وجود دارد که باید حل و فصل شود. امروز به طور رسمی در کشور 722 هزار جوان بیکار وجود دارند.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: به منظور سازماندهی دقیق‌تر و هدفمندتر کار با جوانان مطالعاتی روی 9 میلیون جوان از سن 14 تا 30 سال انجام شد. در این میان نخستین بار داده‌های 25 وزارتخانه و ادارات در یک ذخیره الکترونیکی جمع آوری شد.

در این نشست برای مشکلات جوانان بیکار و جوانان مشغول در بخش غیررسمی یا کسانی که به مهاجرت کاری رفته است، توجه خاص شد.

وی یادآوری کرد: به طور کلی برای سازماندهی مؤثر سیاست دولت در این زمینه برنامه «جوانان ازبکستان جدید» و متممات به قانون تنظیم خواهد شد.

رئیس جمهور ازبکستان در پایان تاکید کرد: کار با جوانان مهمترین وظیفه همه مقامات و تمام جامعه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150647

مهمترین اخبار ایران و جهان: