نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 17:30

لزوم تسریع در راه‌اندازی اولین خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان

همدان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: خانه خلاق همدان از مصوبات سفر هیأت دولت دارای اعتبار مستقل است که باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان سه‌شنبه به همراه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان، رئیس میراث فرهنگی شهرستان، دبیر و کارشناس اقتصاد دانش بنیان پارک علم و فن آوری از ساختمان تاریخی محل راه اندازی خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان بازدید کرد.

اسدالله ربانی مهر در این بازدید اظهار کرد: خانه خلاق سفال و صنایع دستی همدان از مصوبات سفر هیأت دولت که دارای اعتبار است و باید هر چه سریع‌تر تکمیل و راه اندازی شود.

وی گفت: راه اندازی خانه خلاق در شهرها اقدام بسیار ارزشمند با هدف توسعه و معرفی بیشتر صنایع دستی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و پارک علم فن آوری در راه اندازی این خانه به عنوان طرح و اقدام ارزشمند و ماندگار تلاش کنند تا اعتبار مصوب این طرح جذب شود.

ربانی‌مهر گفت: خانه خلاق یک مرکز هنری، گردشگری و اثرگذار است که علاوه بر امر آموزش و اشتغالزایی محلی برای نمایش آثار هنرمندان در حوزه صنایع دستی است.

وی ادامه داد: ۷ خانه خلاق برای استان همدان پیش بینی شده است که باید دو خانه خلاق در شهر همدان راه اندازی شود.

وی افزود: به صورت هفتگی عملکرد دستگاه‌های متولی در راه اندازی خانه خلاق را پیگیری می‌کنیم و باید هر جه سریع‌تر بعد از کسب مجوزهای لازم خانه خلاق همدان راه اندازی شود.

ربانی‌مهر اضافه کرد: خانه خلاق به عنوان یکی از مصوبات سفر هیأت دولت دارای ردیف اعتباری در یکی از خانه‌های تاریخی محله جولان راه‌اندازی می‌شود که کمک بزرگی به احیا صنایع دستی و سفال همدان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1183603

مهمترین اخبار ایران و جهان: