نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 20:22

نمایشگاه نقاشی آوای زندگی در امامزاده سید محمد برپا شد

اصفهان-برای اولین بار در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ص) نمایشگاه نقاشی آوای زندگی به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و بسیج هنرمندان خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقاشی صدا و آوای زندگی که برگرفته از اشیا و طبیعت در آثار هنری نقاش خمینی‌شهری با این هدف به تصویر کشیده شده تا از دنیای پرهیاهوی نفسانی به عالم رنگ‌ها و نقش‌ها با نگاره‌هایی از آواهای طبیعی متمرکز شوید.
محدثه شکرانی از جمله هنرمندانی است که از سن ۹ سالگی وارد عرصه نقاشی شده و در ابتدا با تکنیک‌های طراحی و رنگ و روغن شروع به کار کرد. او در سن ۱۲ سالگی به صورت تخصصی تکنیک‌های پاستل و رنگ و روغن را دنبال کرد و پس از آن به علت علاقه فراوان به تحصیل در این رشته به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان روی آورد و برای اولین بار در سال ۹۶ در نمایشگاه گروهی چاپ در نگارخانه کوثر حائز رتبه‌های استانی و کشوری شد.

این هنرمند جوان پس از تحصیل در رشته نقاشی دانشگاه هنر اصفهان اکنون به تدریس مشغول است و ۱۲ اثر هنری شاخص خود و چندین اثر شاخص هنرجویان خود را در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ص) در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشت.

شکرانی در خصوص موفقیت خود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به تمامی کسانی که ذره‌ای به هنر علاقه دارند توصیه می‌کنم حتماً به صورت تخصصی این رشته را دنبال کنند زیرا هنر غذای روح انسان است و آرامش را بر وجودش حاکم می‌کند.
وی در خصوص نمایشگاه خاطر نشان کرد: زیباترین حس زمانی است که خدا را با تمام وجودت در تک تک لحظات زندگی‌ات حس کنید و امسال برای من متفاوت آغاز شد در مکانی که سرشار از معنویت است و دل هر انسانی را آرام می‌کند و این آرامش اولین و برترین برکت این نمایشگاه به من است.

نمایشگاه نقاشی آوای زندگی در امامزاده سید محمد برپا شد

این هنرمند با اشاره به آثار این نمایشگاه گفت: هر چقدر کارها جلوتر می‌رود سعی بر نشان دادن تأثیر ما بر لحظه لحظه‌های زندگی دارد شاید اینگونه قدر لحظات زندگی را بیشتر بدانیم و صدای آوای زندگی گوشمان را نوازش بدهد. مهم‌ترین نکته در راه رسیدن به هنر صبوری و تکرار و تمرین است و هیچکس بدون خطا و آزمون و کسب تجربه در این راه پیشرفت نخواهد کرد؛ فراموش نکنید هر شکست مقدمه‌ای برای پیروزی است.

وی با قدردانی از حمایت‌های پدر و مادرش گفت: بنده در رسیدن به این مسیر خیلی به پدر و مادرم مدیون هستم چون همیشه پشتیبانم در همه مقاطع زندگی هستند و همیشه بهترین راهنمایی را برای رسیدن به هدفم داشته‌اند. همچنین از آقای حاجیان مسؤول کانون بسیج هنرمندان خمینی‌شهر و مسئولین محترم اداره اوقاف و تولیت محترم آستان مقدس امامزاده به خاطر راهنمایی‌ها و همراهیشان کمال تشکر را دارم.

به گفته این هنرمند تمامی این آثار سعی در ثبت لحظه‌هایی دارد که ما خیلی وقت است آن‌ها را فراموش کرده‌ایم و در هیاهوی زندگی خودمان غرق شده‌ایم و از نکات بارز آن قرار گرفتن آثار هنرجویان در کنار آثار مربی خود است که باعث افزایش اعتماد به نفس در هنرجویان می‌شود.
گفتنی است که نمایشگاه آوای زندگی در ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ روز شنبه با استقبال گرم هنر دوستان و کلیه مسئولین محترم شهرستان خمینی شهر افتتاح شد و تا ۱۷ فروردین ماه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۳ در طبقه فوقانی رواق حضرت زهرا (س) آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) دایر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116703

مهمترین اخبار ایران و جهان: